Gå tillbaka   Gents Forum > Livsstil > Träning & kost

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-09-13, 05:56
Member

Reg.datum: sep 2008
samsam is on a distinguished road
Standard Träningskläder!

Tja!

Skulle behöva nya tips på vad ni tränar i, gärna främst löpar kläder, men också vad som är bäst för gymmet. Hela konseptet vore bra att få veta alltså allt från tröja till skor!
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-09-13, 11:37
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Serian is on a distinguished road
Standard

Tränar oftast i vanliga träningsbyxor och ett linne. Ett åtsittande linne som inte har V-ringat ner till magen. Tycker inte att det är så super viktigt vilka kläder man använder om man inte ska springa på vintern. Viktigaste är ändå att skorna är bra, där pengarna ska läggas.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-09-13, 18:47
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serian Visa inlägg
Tränar oftast i vanliga träningsbyxor och ett linne. Ett åtsittande linne som inte har V-ringat ner till magen. Tycker inte att det är så super viktigt vilka kläder man använder om man inte ska springa på vintern. Viktigaste är ändå att skorna är bra, där pengarna ska läggas.
Håller med. Jag köper riktigt bra skor, i övrigt tillhör jag dom sunkigaste på gymet.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2009-09-21, 07:49
Junior Member

Reg.datum: aug 2009
Nordic is on a distinguished road
Standard

Sommar:
Löpning i shorts och funktionsT-shirt och vindjacka vid behov.
Nike air pegasus på fötterna.

Vinter:
Löpning/Skidåkning i ett Björn Dählie-ställ

Gym:
Långa byxor i bomull och en funktionsT-shirt, enklare innedojjor på fötterna
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2010-04-28, 15:19
Member

Standard

Tjena, åter dags för att börja löpträna ute, men känner att jag har ganska kassa kläder!

Vad använder ni? Har ganska lätt för att få skav med mera, så om ni har tips på hur man undviker detta får ni gärna dela med er!
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2010-04-28, 19:02
Member

Reg.datum: nov 2009
Luzen is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av samsam Visa inlägg
Tjena, åter dags för att börja löpträna ute, men känner att jag har ganska kassa kläder!

Vad använder ni? Har ganska lätt för att få skav med mera, så om ni har tips på hur man undviker detta får ni gärna dela med er!
tights, korta eller långa, mot skav.
Själv kör jag med korta och om det är lite kallt ett par långa överdragsbyxor över.
överdragsbyxorna får inte vara för vida.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2010-04-29, 18:22
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luzen Visa inlägg
tights, korta eller långa, mot skav.
Själv kör jag med korta och om det är lite kallt ett par långa överdragsbyxor över.
överdragsbyxorna får inte vara för vida.
Visst, under våren och hösten är tights bra men under sommaren är det på tok för varmt. Gå till en sportaffär och köp riktiga löpshorts, sådana som egentligen inte är större än ett par kalsonger men sitter mycket lösare. Som ett par små badbyxor kan man säga. Be samtidigt (och det här är det viktiga) om några bra träningskalsonger. Medan tjejerna har speciella sport bhs har män en förmåga att springa i samma kalsonger de har till vardags, dvs kalsonger i bomull. Och det är där skavproblemen uppkommer (dessutom sliter det väldigt på dina kalsonger, så riktiga sportkalsonger blir mycket billigare i längden). Men sportaffären hjälper dig med båda delarna, så jag skulle besöka en snarast om jag vore dig.

Och det har du alles rätt i, överdragsbyxor får inte vara för vida, tights är egentligen att föredra där också.

/A
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2010-05-02, 10:24
Member

Standard

Tack för de superbra tipsen! Jag har nu varit på en sportaffär och inhandlat endel nya träningskläder.

Vad det gäller springkläder så fick jag tips på ett kanonbra längre tights som satt helt perfekt och var sjukt sköna att ha och springa i.
Köpte mig även ett par nya träningshorts, som inte var allt för vida som vi kom överens om!
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 09:01
Junior Member

Reg.datum: okt 2010
falso is on a distinguished road
Standard

alltså tror jag också tillhör de sunkiga på både gymmet och i parken på löparrundorna, drar på mig bekväma (och ej för vida) byxor, ett linne och om det är kallt en tjockare tröja. mina pengar slänger jag på ett par bra löparskor och ett annat par att ha inomhus. kläder lägger jag i princip inget på, har däremot köpt speciella träningskalsonger och det fungerar utmärkt!

Senast redigerad av falso den 2010-10-15 klockan 16:20
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är