Gå tillbaka   Gents Forum > Livsstil > Träning & kost

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-12-07, 13:15
Junior Member

Reg.datum: nov 2008
VyoX is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till VyoX Skicka ett meddelande via Skype™ till VyoX
Standard Hjälp att gå upp i vikt

Hej, det är så att jag har väldigt svårt att gå upp i vikt/öka muskelmassa.
Jag tränar regelbundet och äter så mycket jag kan när jag äter, är väldigt noga på att jag får i mig tillräckligt med protein och kolhydrater. Men det händer ingenting med min kropp, jag går inte upp i vikt.
Vad ska jag göra?
tack på förhand
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-12-07, 15:05
Senior Member

Reg.datum: sep 2008
C'Bri is on a distinguished road
Standard

Hur länge har du tränat?

hur ser dina träningspass ut?

Finns oerhört mycket som spelar in, men att öka muskelmassa är något som tar tid och kräver väldigt mycket träning. Mer info skulle vara trevligt, men om inte annat så kan det vara vettigt att köra ett par månader med höga kalori-intag för att sedan deffa för att få fram musklerna och bli av med fettet.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-12-07, 18:29
Junior Member

VyoX is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till VyoX Skicka ett meddelande via Skype™ till VyoX
Standard

Jag tränar Thai-boxning tre gånger i veckan och nån gång i veckan går jag till gymmet för att köra muskelpass.

Högt kalori-intag kan jag lova dig att jag redan har. Som sagt, jag äter rätt och så, men min kropp verkar inte vilja.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-12-07, 21:02
Senior Member

C'Bri is on a distinguished road
Standard

Bara för att reda ut saker, vill du gå upp i vikt via ökad muskelmassa eller via ökad mängd fett på kroppen!

Thaiboxning är, såvitt jag vet, en kamsport som inte arbetar särkilt mycket med vikter och du kommer därför ha extremt svårt att öka din muskelmassa med den träningen. Gymmet är den enda och rätta vägen till större muskler!
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-12-08, 17:12
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Det beror också på vilken kroppstyp du har. Alla har inte anlag för att lägga på sig hur mycket muskler som helst, spelar ingen roll hur myket de tränar.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2008-12-08, 18:54
wantedmans avatar
Member

wantedman is on a distinguished road
Standard

Gå till gymmet flera gånger en 1 gång och kör mycket basövningar.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2008-12-08, 22:58
Handsome Hanssons avatar
Senior Member

Reg.datum: jul 2008
Handsome Hansson is on a distinguished road
Standard

Av erfarenhet av thaiboxning vet jag hur extremt mycket kalorier man kan bränna på ett pass, det är svettigt. Ta reda på hur mycket kalorier du bränner och räkna sedan vad du stoppar i dig, se RMR som tagits upp tidigare här. Käka 5-6 gånger de dagar du tränar, släng in några weigh gainers, käka tills du mår illa, kan inte misslyckas.
  #8 (permalink)  
Gammal 2008-12-15, 15:59
O_P O_P är inte uppkopplad
Junior Member

O_P is on a distinguished road
Standard

Du nämner att du är noga med protein och kolhydrater.. Hur ser det ut med fett då?
Tänk på att fett är dubbelt så energirikt/g som protein och kolhydrater..

För att öka i vikt måste du under en längre tid stoppa i dig mer energi än vad du gör av med. Så enkelt är det
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2008-12-20, 15:06
Junior Member

Reg.datum: dec 2008
Weedow is on a distinguished road
Standard

Som många varit inne på handlar det om att ÄTA.
Jag tränar precis som du thai och gym och det är svårt att gå upp men det går om man äter.
Ät mer än du tror, ät en ordentlig gainer direkt efter träningen typ 0.6-1g protte/kg samt 1-1.4g kolisar å så äter du igen 1h efter träning.
Använd ordentligt med oljor till dina andra måltider så du få i dig bra fett å käka lite nötter och sånt.
Sikta på att öka 0.5kg/v ökar du mer än så i vikt är det för stor andel fett du drar på dig.

Och som redan sagts BASÖVNINGAR på gymmmet, tunga fina basövningar. Mark, böj, bänk, rodd, frivändningar, chins, dipps etc.
Försök att vara explosiv i utförandet det passar bäst till kampsport..
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2008-12-30, 19:13
Junior Member

Reg.datum: dec 2008
Christian-E is on a distinguished road
Standard

1-2 pass extra på gymmet vore kanske något. Dock har jag reflekterat över en viktig fråga som ingen här har ställt än men hur många timmar per natt sover du?
Sömn är A och O om man vill få kroppen att utvecklas då det är då musklerna växer.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är