|
|||
|
Hej hej !
Har nu trænat ett tag och skall førsøka deffa mig lite , men ær orolig att jag æter før lite. Frukost: 1st protein shake + youghurt Lunch: Kycklingfile och sallad. Mellan Mål : 1st protein shake .. Middag efter træning 1 banan , 6sk ægg o 1 proteinshake... Några tips? |
|
|||
|
Citat:
tackar før svar! Førsøker att få bort magen o mina "lovehandels" =) har væl trænat sen i mars ungefær och har gått upp en del i muskelmassa , trænar ca 5ggr i veckan...avslutar varje pass med att springa ca 5km ska nu åka ivæg på semester o tænkte førsøka lite lite tightare i kroppen ... vet ju att man inte ska æta førlite før att kroppen int ska stælla in sig på svælt..svårt att veta hur mycekt dock ! =) Har proteiner från proteinfabriken , det står att jag får i mig 37g protein før varje shake alltså 3x37 = 111g plus mina ægg o kyckling...men kanske behøver æta lite mer endå.. kanske ska till lægga att jag får några år sedan vægde 110kg och nu 75kg , det ær betydligt svårare att få bort fett nu æn før 20kg sen!
|
|
||||
|
Till att börja med, riktigt bra jobbat! och Grattis!
Vet hur det är med det där sista, är jobbigt att få bort, men det går. Som det låter, tränar du väldigt mycket. Kanske lite för mycket, med tanke på hur du äter. Och då blir risken som du skriver att kroppen ställer in sig på svält. Jag tycker nog allt det räcker med 4 gym pass i veckan och att du kör en 15-20 min max konditionsträning efteråt, för att sedan dricka din shake med protein och snabba kolisar (druvsocker, alt. malto. Efter ett hårt pass så kan du nästan ta en dl av detta i shaken). Lägg istället mer fokus på motionsträning dagarna du inte tränar på gymmet, typ ut och spring med dig osv. Ägg och kyckling är riktigt bra proteinkällor. Ät gärna 1-2 st ägg till frukost med en gula samt din shake, och 1-2 dl havregrynsgröt med frysta bär och krossade linfrön över. Solroskärnor är även en bra fettkälla och billigt. Lunch, fokus på proteinet och fett. Kan alltid ta en näve osaltade cahsew nötter efter måltiden så får du i dig 5-15 g fett iaf. Vilket kan vara lagom till ditt ändamål. Kanske lite bulgur,pasta, potatis till? Gröntsaker givetvis. Mellanmål: Kvarg alt keso helt pefekt, rikligt med långsama proteiner (kassein). (Kvarg är från Lidl, ett billigare alt.) Kan du ha frysta bär över eller funlight. Se till att få idig även någon frukt och en mindre mängd fett. Middag: Som lunch. Kvällsmål: Som mellanmål. Kan även ta en näve nötter här med. Kan du fylla på med dina drinkar som du vill. Men prova något i den stilen en två veckor och kör motion också så kan du sedan utvärdera om du minskat ngt i midjemåttet. Lycka till! |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|