|
|||
|
Tjena!
Är en kille som har tränat i gym i några månader nu, har tränat med min egna kroppsvikt tidigare så är väldigt nöjd med min kropp för tillfället. Är bara mina vader jag inte är nöjd med, jag tycker de är alldeles för smala. Det är inte så att jag inte tränar dem, jag gör det men jag ser ingen förbättring, det gör jag dock på min överkropp. Skulle vilja ha hjälp med att lägga upp ett schema för vaderna (Kör ben 2 ggr i veckan) som ska hjälpa mig att verkligen ge dem volym. Tack på förhand! |
|
|||
|
Pröva bra enligt form av tillskott, rage ska vara bra enligt källor.
Sedan är det viktigt att du inte kör för mycket reps om det är volymen du är ute efter. 6 Reps * 4 Set, gärna med vikter på ryggen, så maskin är att föredra! |
|
||||
|
Tjena, ett kost tillskott är inte nödvändigt, men kan vara bra om man har svårt att få i sig tillräckligt med "vanlig" mat.
Lite vad övningar som jag skulle rekommendera. Smith Standing Leg Calf Raise Mycket bra övning. Se till att gå ner hela vägen, känner du att det är tungt för ryggen kan du sätta dig på en bänk istället. Lever 45° Calf Press Denna övning gillar jag stark! Se till att knäna inte åker på stryk bara. Skulle säga att 8*3 är bättre för vader. Du vill inte ha allt för explosiva vader. Senast redigerad av AndreasNilsson den 2008-10-07 klockan 11:19 |
|
|||
|
Citat:
Börja du med en övning i ett par månader eller så. Märker du ingen skillnad så får du träna mer
|
|
||||
|
Överväg även möjligheten att du övertränar vaderna. Ett ypperligt exempel på detta är bicepspojkarna på gymmet som slänger in tre isolationsövningar för biceps, hur mycket utvecklas dem? Själv isolerar jag aldrig vaderna utan tränar dem med knäböj, marklyft osv. och det fungerar utmärkt för mig.
|
|
||||
|
Citat:
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|