|
||||
|
Citat:
Hade varit kul att veta hur man skulle prestera enligt dem,
|
|
||||
|
Citat:
Dessutom var det ogjort arbete, med tanke på att jag fick reda på att inga platser var lediga när jag kom till mönstringsförättaren. Kan ju tilläggas att jag åkte 55mil och spenderade 2 dagar där nere i kristianstad!! Kul slöseri med tid
|
|
|||
|
Mina vader har inte svarat på traditionell styrketräning alls, dock börjat få resultat efter jag börjat med högrep, dropset etc.
Just nu kör jag vadpress i benpress två gånger i veckan, repetitionsintervall på 15-20 som består av tre "mini"-set, restpause mellan på ~20 sekunder. |
|
|||
|
Just vader är erkännt svåra att träna, dessutom är den genetiska betingningen väldigt avgörande för hur ens vader ser ut. Anledningen till att många inom fitnesseliten har vadimplantat är just att det är extremt svårt att få den att växa om man har dåliga anlag. Samtidigt har man bra anlag för stora vader kommer det att vara stora oavsett vad du gör med dem.
Men det verkar ändå som att vader växer bäst av höga repsantal eller alternativt mycket promenader/löpning. |
|
|||
|
Pumpa vaderna stenhårt 3 ggr/vecka. Ta ett par rejält tunga hantlar och gör tåhävningar, 4x15 etc (jag skulle säga att vaderna klarar minst ett extra set än övriga muskler). Fokusera noga. När du är färdig ska du känna en skön men samtidigt obehaglig värk, och känna att vadmuskeln näst intill brister.
Grejen är att vaderna, precis som t ex magen, är vana att arbeta ofta och ganska hårt. Därför krävs en rejäl överbelastning av dessa muskelgrupper, och det tar lite tid att nå resultat. Men kör på!
|
|
||||
|
Är det nödvändigt att träna vaderna?
Intressant artikel om att träna vaderna.
| Visningsalternativ | |
|
|