Gå tillbaka   Gents Forum > Livsstil > Träning & kost

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-09-25, 04:29
Junior Member

Reg.datum: sep 2008
Valdoste is on a distinguished road
Standard Brad Pitts Fight Club-kropp

Tjena!

Är ny här på forumet, och är väl egentligen relativt ny inom styrketräning överhuvudtaget också. Har precis kommit hem från en 2 veckors semester, och känner mig rätt rejält sunkig, dags att göra nåt åt detta!

Har styrketränat lite till o från dom senaste 2 åren. Typ 10 ggr på ett helt år, så jag kan lite basic-övningar, vad dom olika muskelgrupperna heter o.s.v.

Mitt mål är att få en ganska slimmad kropp, ungefär som Brad Pitt i Fight Club. Jag vill alltså inte bli så väldigt stor, men jag vill ändå se vältränad ut.

Så alla tips är välkomna. Träningsprogram, kostråd, kostillskottsråd och motionsråd. Skriv gärna era erfarenheter och förslag, så lovar jag att följa upp hur det går med min träning.

Kropp framifrån DSC00488.JPG - Kropp1 - BADONGO
Kropp sidan DSC00489.JPG - Uploaded through Badongo - BADONGO

BradPitt01 Pitt01.jpg - Uploaded through Badongo - BADONGO
BradPitt02 Pitt02.jpg - Uploaded through Badongo - BADONGO

/ Zac
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-09-25, 05:58
Member

akai is on a distinguished road
Standard

Kör övningar som bänkpress, militärpress, marklyft, knäböj, stående rodd och liknande, där du aktiverar flera muskelgrupper samtidigt. Kör alla övningar stående, inte sittande på någon bänk, så tränar du även bålstabilitet samtidigt. Kör tungt som fan i början och ät så mycket du kan varje mål, så kan du tänka på att deffa om ett år istället.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-09-25, 14:52
lithos avatar
Member

Reg.datum: aug 2008
litho is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Valdoste Visa inlägg
Tjena!

Är ny här på forumet, och är väl egentligen relativt ny inom styrketräning överhuvudtaget också. Har precis kommit hem från en 2 veckors semester, och känner mig rätt rejält sunkig, dags att göra nåt åt detta!

Har styrketränat lite till o från dom senaste 2 åren. Typ 10 ggr på ett helt år, så jag kan lite basic-övningar, vad dom olika muskelgrupperna heter o.s.v.

Mitt mål är att få en ganska slimmad kropp, ungefär som Brad Pitt i Fight Club. Jag vill alltså inte bli så väldigt stor, men jag vill ändå se vältränad ut.

Så alla tips är välkomna. Träningsprogram, kostråd, kostillskottsråd och motionsråd. Skriv gärna era erfarenheter och förslag, så lovar jag att följa upp hur det går med min träning.

Kropp framifrån DSC00488.JPG - Kropp1 - BADONGO
Kropp sidan DSC00489.JPG - Uploaded through Badongo - BADONGO

BradPitt01 Pitt01.jpg - Uploaded through Badongo - BADONGO
BradPitt02 Pitt02.jpg - Uploaded through Badongo - BADONGO

/ Zac

För det första får jag inte upp bilden på dig så ser inte dina förutsättningar.

Men att uppnå en sådan vaskulär kropp innebär i princip att du inte ska ha något underhudsfett att tala om. Nästan allt avgör hur du är skapt, genetiken och muskelfästen.

En väldigt smal person med grymma muskelfästen och tydlig vaskuläritet kan med lite muskelmassa se ganska så stor ut.

Men mitt råd till att börja med läs på allt om träning och kost. Om du inte tränat så mycket tidigare så har du bra förutsättningar på att lägga på dig massa men samtigt ska du inte bulka om du vill vara hård i kroppen.

Kör mycket motion, hög intervalls träning på löpbandet kombinerat med vanlig gymträning med fokus på basövningar. Men det är mycket viktigt att du sköter din kost strikt och äter rikligt med protein.

Dock är kolisar i samband med dina träningspass viktigt också, att ladda ordentligt innan samt att fylla på flera timmar efteråt för att bygga upp dina muskler. Slarva inte heller med fettet som du ska äta utstpritt under hela dagen, gärna mer fett på kvällen för att eleminera kolisarna.

Men läs på ordentligt, att bli hård i kroppen tar tid och kräver väldigt mycket av dig som person om du inte har förutsättningarna på din sida.

Lycka till!
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-09-26, 07:19
Senior Member

C'Bri is on a distinguished road
Standard

Brad pitt fick fram sin kropp genom en period av väldigt lågt kaloriintag, muskelövningar samt mycket mycket fettförbränningsövningar.

Hans kropp har igentligen inte en muskelmassa som skiljer sig särkilt mycket från en genomsnittsperson, med möjligen extrapumpade biceps. det som är gjort är som sakt att han deffat enormt mycket (i princip noll underhudsfett) vilket gör att hans muskelgrupper blir grymt väldeffinerade. Anledningen till att han gick på gym var att han skulle bibehålla de muskler han hade före träningen började, inte bygga på mer.

Vill du se ut som brad pitt i fight club så är mitt råd att NÖTA gym varje dag i 1-2 månader med mycket kosttillskott och biffa på dig, sedan kör du ett par månader med endast spring/konditionsövningar och extremt fast diet, en rejäl deff med andra ord.

Ett annat alternativ är att du kör gym högst 2-3 ggr i veckan och sedan springer varenda dag och håller en extrem lågkalloridiet (fisk, kyckling, kött, keso) etc.

Minns att jag hittade ett annat forum för länge sedan där en kille gjort exakt detta och han fick i ärlighetens namn en kropp som var grymt lik Tyler Durdens (brad pitt), om man bortser från skillnader i kroppshydda och att alla är olika. har för mig att han gjorde dettat på ca 6-9 månader så om du verkligen ligger i kan du nog hinna lagom till beach 2k9
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-09-26, 07:27
Member

Standard

"sedan kör du ett par månader med endast spring/konditionsövningar"

Rätt svårt att bibehålla muskelmassa då, huh?
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2008-09-26, 07:33
Senior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av akai Visa inlägg
"sedan kör du ett par månader med endast spring/konditionsövningar"

Rätt svårt att bibehålla muskelmassa då, huh?

Vilket var anledningen till att han först skulle bygga upp muskelmassan
Han skulle, under förutsättning att du läste vad jag skrev, inte endast bygga muskelmassa utan ALLT, dvs gå upp i vikt, bygga muskler och helt enkelt biffa på sig. Detta för att öka muskelmassan så att han inte får mindre muskler än vad han började med efter det att han börjat deffa/springa, samt att han kommer ha ganska mycket fett att bränna också!

Samt att det träningspasset jag beskrev från inte är det brad pitt följde så finns det ju heller ingen anledning att göra osm brad pitt, eftersom det är två helt olika taktiker

Lite sur på morgonkvisten?
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2008-09-26, 07:55
lithos avatar
Member

Reg.datum: aug 2008
litho is on a distinguished road
Standard

Innan TS börjar sin resa till sin "dröm kropp" så måste du läsa på mycket om kostlära, du kommer inte komma så långt om du inte har koll på vad din kropp behöver för att prestera maximalt.

För övrigt tycker jag inte man ska jämföra sig med andra, blir bara missnöjd om man misslyckats. Försök att hitta en bra balans i din träning till att börja med, låt det ta tid. För att kunna hålla en hård och deffad kropp så bör träningen bli en livstil. Är ett jävla slit, jag vet!
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2008-09-26, 09:30
Member

Standard

Skulle TS lyssna på dig, C'Bri, så är jag ganska säger på att han misslyckas. Att bara satsa på konditionsträning i ett par månader lär inte ge ett speciellt lyckat resultat.

Vet du över huvud taget hur muskler fungerar? Tror du att muskler som inte stimuleras kommer att finnas kvar efter ett par månader?
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2008-09-26, 15:14
Senior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av akai Visa inlägg
Skulle TS lyssna på dig, C'Bri, så är jag ganska säger på att han misslyckas. Att bara satsa på konditionsträning i ett par månader lär inte ge ett speciellt lyckat resultat.

Vet du över huvud taget hur muskler fungerar? Tror du att muskler som inte stimuleras kommer att finnas kvar efter ett par månader?
Muskler stimuleras varje dag, så fort du rör på dig.

Du förstår nog inte vad jag menar, vilket är förståligt eftersom jag var ganska morgontrött när jag skrev mitt inlägg.

Säg att han har muskelmassa 50/100 när han börjar, (vilket vi också antar är en genomsnittlig muskelmassa för en man). Han tränar sedan upp musklerna i ett par månader (1-2-3) så att hans muskelmassa öker till 60-70/100 (självklart med kosttillskott, proteintilskott osv) så att han bygger på även fett osv. När han sedan kör konditionsträningen förbränns fettet (naturligtvis även också muskler som inte blir stimulerade lika ihärdigt som förrut)!

Han får då (om målet uppnås) väldigt lite underhudsfett, vilket gör att musklerna framträder mer och muskelmassan sjunker då återigen till 50-55/100.

Vitsen, som jag skrev, är alltså inte att öka muskelmassanför det slutgiltiga målet, utan att öka muskelmassan innan deffen börjar så att han inte tvinar bort sina redan befintliga muskler.

Konditionsträning (springa) är också en "övning" som stimulerar i princip hela kroppen så ett överdrivet muskelförtvinande bör knappast träda i kraft!

Hoppas dessa text var tydligare. Menar absolut inte att denna är bättre/sämmre än ngn annan träningstyp, men den är ett alternativ. personligen skulle jag föredra kraftig deff med 2-3-4 gymmpass i veckan med olika muskelgrupper åt gången så att resterande muskelgrupper får vila! självklart kombinerat med konditionsträning.

Edit: har läst en del om hur brad's träningspass såg ut före filmen, och han hade en extrem lågkaloridiet, mycket kondition samt ett par gymmpass i veckan för att BIBEHÅLLA (inte öka) muskelmassan han hade innan träningen började. Detta eftersom, som jag skrev i första inlägget, att brads kropp i filmen inte är särkilt vältränad, utan endast extremt lite undedrhudsfett så att musklerna blir mer framträdande. självklart har han en muskelmassa strax över genomsnittet, men inte mer än en person som rör på sig och gymmar till och från.

Senast redigerad av C'Bri den 2008-09-26 klockan 15:18
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2008-10-04, 19:27
Member

Standard

Snyggare naken -

Gör så där annars!
Svara med citat
Svara