Gå tillbaka   Gents Forum > Livsstil > Träning & kost

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-09-22, 20:40
Senior Member

Reg.datum: sep 2008
C'Bri is on a distinguished road
Standard Fettförbränningsprodukter?

Hej!

Har på senare tid satt fart ordentligt på träningen samt tillrättavisat min kost ordentligt.

Har tidigare käkat lite kosttillskott etc, men nu är målet fettförbränning för att minska midjemåttet och underhudsfettet, istället för att öka muskelmassan.

behöver nu lite tipps om produkter som ni faktiskt tycker fungerar.
har käkat R-ALA men är inte riktigt hundra på att funkar.

Är alltså inte ute efter ngt mirakelmedel, bara något effektivt hjälpmedel som jag kan kombinera med min träning!
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-09-23, 08:26
lithos avatar
Member

Reg.datum: aug 2008
litho is on a distinguished road
Standard

Hej!

Finns inga lagliga produkter som ger märkbar effekt.
Det jag tycker kan vara skönt under mina dieter är att inta koffein innan motionspassen för en extra booster.

Annars hänger allt på kosten och din träning, du behöver inte lägga pengar på massa konstiga produkter, det där grejar du ändå.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-09-24, 20:02
Senior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av litho Visa inlägg
Hej!

Finns inga lagliga produkter som ger märkbar effekt.
Det jag tycker kan vara skönt under mina dieter är att inta koffein innan motionspassen för en extra booster.

Annars hänger allt på kosten och din träning, du behöver inte lägga pengar på massa konstiga produkter, det där grejar du ändå.
Koffein är ju ett måste för att ens orka gå upp, annars väntar huvudvärk runt hörnet

Finns det några belägg för att det är bättre/sämmre att springa särkilda tider på dygnet? Har hört ngnstans att det skall vara som effektivas att gå upp direkt ur sängen, slänga i sig en kaffe och sedan springa, men känns inte särkilt rimligt?
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-09-25, 10:31
Piffens avatar
Senior Member

Piffen is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av C'Bri Visa inlägg
Koffein är ju ett måste för att ens orka gå upp, annars väntar huvudvärk runt hörnet

Finns det några belägg för att det är bättre/sämmre att springa särkilda tider på dygnet? Har hört ngnstans att det skall vara som effektivas att gå upp direkt ur sängen, slänga i sig en kaffe och sedan springa, men känns inte särkilt rimligt?
Rimligt och rimligt, mest effektiv fettförbränning uppnår du, som jag förstått det, genom intensiv lågförbränning, på morgonen, innan frukost. Så en snabb (ansträngande) promenad (just snabb promenad brukar nämnas, inte jogging) bör ge resultat. Om det är hälsosamt för kroppen i övrigt har jag ingen aning om, men om man känner att man vill gå ner i vikt så är det säkert ett utmärkt alternativ - att däremot ha det som livsstil är kanske inte så bra.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-09-25, 13:54
Member

akai is on a distinguished road
Standard

Nej. Det finns inga belägg för att det är bättre eller sämre att springa särskilda tider på dygnet. Enda anledningen till att folk förespråkar morgonpromenader är att då är insulinnivåerna fortfarande låga och du förbränner mer fett. Går du på eftermiddagen istället förbränner du mer kolhydrater. Om det är fett eller kolhydrater som förbränns spelar ingen roll, utan det jämnar ut sig i längden...

Sök på "king grub" och "deffningsguide" eller liknande, så lär du hitta mycket matnyttigt.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2008-09-25, 15:41
lithos avatar
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av akai Visa inlägg
Nej. Det finns inga belägg för att det är bättre eller sämre att springa särskilda tider på dygnet. Enda anledningen till att folk förespråkar morgonpromenader är att då är insulinnivåerna fortfarande låga och du förbränner mer fett. Går du på eftermiddagen istället förbränner du mer kolhydrater. Om det är fett eller kolhydrater som förbränns spelar ingen roll, utan det jämnar ut sig i längden...

Sök på "king grub" och "deffningsguide" eller liknande, så lär du hitta mycket matnyttigt.

Precis, helt rätt!

Allt handlar om kcal in och ut. Oavsett när TS utför sin motionsaktivitet har ingen betydelse i det långa loppet. Utöva din motion när du har tid.

Anledningen till att jag kör cardio på morgonen är enbart för att vakna till och spara in lite tid på dygnet till annat. Men om TS ska utföra motion på morgonen tänk på att fylla på kroppen, främst med aminosyror. Esa pro är ett smidigt och billigt alternativ till detta. Samt dricka mycket vatten!

Sen beror det ju på vad man vill uppnå även, om man endast vilal bli slimmad och inte bryr sig om muskelbehållningen är det inte lika noga men vatten är alltid viktigt för att få igång leverns kapacitet ordentligt!
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2008-09-25, 15:46
Senior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av litho Visa inlägg
Precis, helt rätt!

Allt handlar om kcal in och ut. Oavsett när TS utför sin motionsaktivitet har ingen betydelse i det långa loppet. Utöva din motion när du har tid.

Anledningen till att jag kör cardio på morgonen är enbart för att vakna till och spara in lite tid på dygnet till annat. Men om TS ska utföra motion på morgonen tänk på att fylla på kroppen, främst med aminosyror. Esa pro är ett smidigt och billigt alternativ till detta. Samt dricka mycket vatten!

Sen beror det ju på vad man vill uppnå även, om man endast vilal bli slimmad och inte bryr sig om muskelbehållningen är det inte lika noga men vatten är alltid viktigt för att få igång leverns kapacitet ordentligt!
Har alltid haft hyffsad muskelmassa, men det är självklart inte ngt jag vill bli av med, även om jag gärna offrar lite muskler för en mera slimmad kropp.

Esa Pro, finns det att köpa på gymmgrossisten tro?
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2008-09-25, 16:02
lithos avatar
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av C'Bri Visa inlägg
Har alltid haft hyffsad muskelmassa, men det är självklart inte ngt jag vill bli av med, även om jag gärna offrar lite muskler för en mera slimmad kropp.

Esa Pro, finns det att köpa på gymmgrossisten tro?
Det låter som en bra början.
Esa pro är från esielt och finns lite överallt, priset brukar ligga runt 299 - 350 kr. En burk på 750 g räcker länge eftersom du tar inte mer än 8-12 g av detta. OBS! är endast aminosyror som dina muskler behöver för att bygga maximalt.

Men detta är endast ett komplement inget du kommer känna en markant skillnad av. Men googla på det så finner du.

Jag brukar även blanda ut detta med en 20 g protein i en shake innan morgonpasset för att vara på den säkra sidan och sedan äta en ordentlig frukost när jag är hemma igen..

Kör hårt!
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2009-04-19, 23:43
Junior Member

Reg.datum: apr 2009
Zorro69 is on a distinguished road
Standard

Jag tycker ECA-stacken är i princip den enda fettförbrännaren som fungerar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är