Gå tillbaka   Gents Forum > Livsstil > Träning & kost

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-09-15, 19:10
Junior Member

Reg.datum: sep 2008
Jens_Persson is on a distinguished road
Standard Behöver lite hjälp från erfarna!!

Hej,
är en kille på 17 år och har tränat på gym 6 månader ungerfär.
är 187 lång och väger 80 kg.
har ökat i både vikt och muskler men vill ha ut det maximala:P
behöver tips om hur jag kan få ut maximal muskelmassa och vikt av min träning, är på gymmet 2-4ggr/veckan och fotboll 2-3 ggr/veckan.
Om det är någon som har nått bra schema och lite tips med kosten och vidare. tacksam för svar.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-09-16, 16:47
lithos avatar
Member

Reg.datum: aug 2008
litho is on a distinguished road
Standard

Härligt att det gått bra för dig, du har en grymt bra tid framför dig om du fortsätter att träna!

Säger så här, ät mer maaaat. Eftersom du rör på dig mycket så är det bara att äta, tänk framförallt på att se till att fylla kroppen ordentligt följande timmar efter passen för att få ut maximalt. Efter varje kg du går upp i vikt så behöver du få i dig ännu mera kalorier, och nu snackar jag givetvis mycket mat i form av protein, kolhydrater o fett.

Skriv gärna hur du äter idag. Men öka framförallt proteinintaget och kolisarna i samband med träningen och efter. Fett får vi hoppas att du får i dig gott om ändå.

Sedan finns ju sedvanligt kreatin som du kanske känner till som en booster för träningen. Protein pulver kan vara bra att införskaffa om du vill satsa på detta seriöst, och snabba kolhydrater antigen druvsocker eller carbo flex.

Angående träningen försök att köra så varierande som möjligt. Höga reps vs färre reps och byt ut övningar osv. Om den metoden du kör nu funkar bra så kanske du ska köra på där!

Lycka till!
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-09-17, 18:29
Junior Member

Standard

Hej!

Jag tycker det går framåt men det är lite som om kroppen stannat, växte så det knaka i börja sen nu tar det betydligt längre tid känns det som, jag borde kanske testa på lite nya övningar som du skrev.
Jag äter frukost oftast. några mackor och ett glas mjölk.
på middagen käkar jag det som finns i skolan, inte världens godaste men försöker. sen bär det till gymmet. Efter jag tränat så brukar jag ta en banan och en gainer drink, min polare rekomendera mig den tycker den funkat helt ok. sen när jag kommer hem blir det mat direkt och slutligen macka på kvällen.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-09-18, 11:01
lithos avatar
Member

Reg.datum: aug 2008
litho is on a distinguished road
Standard

Tyvärr så äter du för lite.

att du växte och öka bra i början, det gör alla. Men sen kommer man till en punkt då det stannar av, då är de mycket mat som gäller och kanske lägga om träningen lite. kanske ska läsa lite om DC träning: DoggCrap, tolkat och översatt av Biffsson - Kolozzeum forum

Frukost: Ät 2 dl havregrynsgröt med kanel och kanske banan eller frysta bär över. Även en matsked krossade linfrön är bra. Solroskärnor bra och billig fett källa. Ta även en protein shake till (inte gainer, utan vassle) alternativt 4-5 ägg med två gulor.

Mellanmål i skolan: En shake med en frukt till.

Lunch: Ja det blir väl det som serveras.

Egentligen ska du ha in ett mellanmål här, typ keso eller kvarg från lidl, men förstår att de blir svårt när du är i skolan. Finns även kassein pulver att köpa. Men nu börjar de dra i väg i pengar, beroende på hur mkt du vill satsa.

Innan träningen: Kreatin och 0,5-1 dl druvsocker. Kreatin behöver inte vara dyrt alls.

Efter tränigen din gainer, du kan t.o.m dubbla den främst när du kör långa och tunga pass.

Middag: En timma drygt efter avslutat gympass. Här ska du äta mycket! Gärna två middar på kvällen. Kyckling, lax, torsk (kolla på pollock ett billigare alt) tonfisk osv. Mycket kolisar o form av potatis, ris, pasta osv. Och givetvis fett till detta.

Innan läggdags: Långsamt protein alltså kassein. Keso, kvarg, kassein pulver.

Om du äter så var dag så lovar jag dig att det kommer börja hända grejer igen och mycket vila på det! Kör igenom musklerna en gång i veckan.

Tips: köp cashewnötter och ät utspritt under dagen skolan osv. Jordnötter innehåller bra med fett och kalorier oxå!

Kör hårt!
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-09-18, 20:58
Junior Member

Standard

Taaaack så väldigt mycket.
Jag vet att jag äter dåligt. det är inte så att jag går hungrig men tror inte jag orkar satsa så mkt, har två påsar whey 80 vassle protein jag tar under dagen och sen gainern efter jag tränat. inte alls lätt att äta bra när man går i skolan och sen när man tränar så pass mycket och läxor och polarnaa svårt att hinna tänka så mycket på det. plus jag jobbar lite extra. men ska lägga dina svar på minnet.

Väldigt tacksam!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är