|
|||
|
Kan man, i praktiken och inte bara formellt, bära fluga som alternativ till slips om man arbetar inom finansbranschen eller som affärsjurist, dvs. ett yrke med mycket klientkontakt och höga krav på formellt utseende och uppträdande? Är det ett bra sätt att sticka ut lagom¨mycket och därmed bygga sitt personliga varumärke, eller ses det enbart som olämpligt clowneri?
Observera att jag inte efterlyser personliga smakomdömen om huruvida det är snyggt eller inte med fluga - jag tycker personligen att det är ett otroligt elegant och färgstarkt plagg - utan jag efterfrågar synpunkter på hur man faktiskt ser på flugbärande i formella affärssammanhang. |
|
|||
|
Det finns inget etikett-fel i att bära fluga utan du gör nog bäst i att känna in läget. Det är ju ett sätt att skilja sig från mängden och på olika platser kan ju det uppskattas olika mycket. För egen del hade kört med vad jag gillade...
Om du behöver lite moraliskt stöd så kan du kolla denna sida: List of bow tie wearers - Wikipedia, the free encyclopedia |
|
|||
|
Har du inte sett American psycho? Där är det en kille som alltid har fluga! Dock är han filmens tönt... Personligen tycker jag att det är snyggt men jag tror att det krävs en hel del för att kunna "bära upp" en fluga. För man med Winston Churchills pondus är det inget problem, men själv skulle jag mer se ut som att jag ska på maskerad. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|