|
|||
|
Hej
Jag brukar använda ett rakvatten som jag köpt på Apoteket. Applicerar det efter rakningen för att desinficera (heter det så??) så att det inte ska bli någon inflamation. Därefter lägger jag ALLTID på en balm/lotion. Rätt eller fel att göra så? Jag vill ju inte få något skryngkligt gubbansikte pga alkoholen i rakvattnet. Har även läst att man ska spruta sin parfym innan man applicerar sin lotion(ansiktskräm) i ansiktet därför att doftcellerna varar längre...sanning eller myt? |
|
|||
|
Citat:
Iofs så säger du parfym/ansikte, skulle aldrig använda parfym (EdT) i ansiktet, möjligen bakom örat och på halsens början isåfall. MVH Neffzen |
|
|||
|
Jag var lite otydlig när jag skrev. Självklart så sprutar jag inte parymen rakt i ansiktet utan mer på själva halsen. Tanken med att lägga på ansiktskrämen efter parfymen (Edt, aftershave) är för att inte huden ska torka ut.
|
|
||||
|
Citat:
Ett råd är att satsa på ett ansiktsvatten/rakvatten fritt från alkohol. Hitta ett ansiktvatten baserat på tex aloe vera som har en atiseptis verkan. Utöver det är ett ansiktsvatten sammandragande, dessutom tillför det en gnutta fukt utan att vara fett. Vilket i sin tur leder till att huden håller sig elastisk och cellförnyelsen stimuleras. Att smörja huden efter att du har lagt på alkoholbaserat rakvatten förhindrar inte alkoholen att ha en negativ inverkan på huden. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|