Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Rakning och skägg

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-28, 15:20
Junior Member

Reg.datum: jun 2009
Patrik_B is on a distinguished road
Standard Tänkte prova färga skägget

Tjenis, rammlade in här genom hemsidan om skäggfärg. Jag har aldrig varit en "skägg" människa, men har nyligen fått för mig att odla ett skägg runt hela ansiktet (det är nu 3 veckor gammalt) och börjar ta sig ordentligt.

Men jag har ett problem nu, och det är att min skäggfärg måste vara en av sveriges unikaste (haha), mustaschen är näst in till "vit blond" den syns inte alls bra, övriga skägget dock jättemörkt, speciellt under hakan och kinderna. Dock så täcker skägget runt munnen och allt, men de e så ljust att man ser de lite "klent", dock är de hyffsat grovt.

Frågan är att jag hade tänkt beställa Skäggfärgen light brown, så man verkligen ser "normal" ut runtomkring!, nån som kan ge feedback på denna produkt?

Lightbrown produkten är rätt lik min skäggfärg!

/Tack på förhand - Patrik
Svara med citat
Gammal 2009-06-28, 16:23
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Det enda jag kom att tänka på är hur skäggväxt kan fungera iom att skägget växer såpass fort? Eller är det bara en synvilla, växer skägg lika snabbt/sakta som vanligt hår (huvudhår)? För annars måste ju utväxten se helt knäpp ut efter bara någon dag, för den färgar väl inte permanent?

Men köp en och testa vet jag, det är ju inte så mycket pengar det handlar om, och skiter det sig får du väl färga tillbaka?

//Axel
Svara med citat
Gammal 2009-07-01, 13:33
Mathiass avatar
Super Moderator

Reg.datum: jun 2008
Mathias is on a distinguished road
Standard

Japp, skägget växer lika fort som allt annat hår. Man tycker att det växer fortare men det är en synvilla. Tex. om du rakar skallen så känns det som om håret växer skitfort, men det är alltså samma takt.
Vilket även spräcker myten om att håret skulle växa snabbare för att man toppar bort kluvna hårtoppar. No no....
Gammal 2009-07-03, 19:29
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mathias Visa inlägg
Japp, skägget växer lika fort som allt annat hår. Man tycker att det växer fortare men det är en synvilla. Tex. om du rakar skallen så känns det som om håret växer skitfort, men det är alltså samma takt.
Vilket även spräcker myten om att håret skulle växa snabbare för att man toppar bort kluvna hårtoppar. No no....
Då lärde man sig något nytt idag igen

Det med topparna visste jag att det var en myt, men att skägg och vanligt hår växte lika fort visste jag inte...

//Axel
Svara med citat
Gammal 2009-07-05, 13:40
Skattekattens avatar
Moderator

Reg.datum: jun 2008
Skattekatten is on a distinguished road
Standard

Ett tips vad gäller skäggfärgen är att färga två gånger direkt efter varandra, så blir det en bättre och djupare färg. En annan sak att tänka på är att inte behålla skäggfärgen efter bäst-före-datum. Då sätter sig nämnligen färgen gärna på huden istället för i skäggstråna.
Svara med citat
Gammal 2009-07-20, 23:51
Junior Member

Reg.datum: jun 2009
Patrik_B is on a distinguished road
Standard

Ok tackar för svaren, färgen funkar kanon, och jag använde tipset om färga de 2 ggr vilket ledde till bättre resultat.!

Angående hur snabbt skägg växer gentemot övrigt hår, så tror jag det är individuellt. Mitt skägg har alltid växt ikapp mitt huvud hår, så länge jag har haft skägg. Kan ta en kompis till mig som ett exempel, han ser ut som jultomten på några veckor om han inte rakar sig, medans håret på huvudet inte alls hänger med. Så visst tror ja skägg växer snabbare på vissa människor? inte alla.

Rakar ja mitt hår och mitt skägg samtidigt, så brukar de växa ut ungefär likamycke, synvillan är väl att skägg är grövre än håret på huvudet därför lurar man sig på att de ser ut å vara mer, inte vet jag

/Mvh
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är