|
|||
|
Hej!
Har nyss köpt ett litet kit innehållande bla en Merkur Futur 700. Varje gång jag rakat mig så tar jag loss toppen och bladet för att skölja rent noggrant. Däremot har gents en liten guide på hur man bör göra. Det står att det rekommenderas att man plockar isär hyveln varje gång man byter blad. Exakt vilka delar kan man och vågar man plocka isär? Någon som har en bra guide på det? |
|
|||
|
Well, det är inte direkt nasas mest komplicerade raket vi pratar om även om namnet och formen må påminna om en sådan.
Nej testa att skruva isär allt som går utan att använda våld och var metodisk och ha ett underlag som gör att du inte kan slarva bort små delar så ska du se att du märker vilka delar du ska/kan/bör plocka isär (du ser var det är ev lödderrester osv och som bör tvättas extra ibland). Passa även på att droppa i en liten droppe olja i gängorna på delar du skruvar isär så kommer de fungera bättre. Nej, jag har ingen futur (funderar dock på att skaffa en), så mer än såhär kan jag tyvärr inte hjälpa dig. //Axel |
|
|||
|
Plocka av huvudet och rengör med typ mr muscle eller liknande. Toalettrengörning är starkt och tar bort det som behövs ta bort i bakterieväg. En mjuktandborste funkar bra att skrubba med. Använd dock inte detta rengörningsmedlet för ofta då det är såpass starkt att det kan fräta lite på färg osv. Futuren går mej veteligen inte att få isär mer än att huvudet tas bort? Har dock sett guider på hur man får isär typ en äldre gillette. Det är MÅNGA delar kan jag säga.
|
|
|||
|
Citat:
Blanda 1 del vinäger till 4 delar varmt (okej, inte kokande men varmare än kranvarmt) vatten, låt ligga i där i 2 minuter (cirka) och skrubba sedan allt du kommer åt med en gammal tandborste så ska du se att du har en ren fin hyvel efteråt ![]() //Axel |
|
|||
|
Citat:
|
|
|||
|
Citat:
![]() //Axel |
![]() |
| Ämnesverktyg | |