|
|||
|
Tror du har för glest skäggväxt för att köra med rakkniv. Jag är ingen expert på detta men har läst en hel del om det.
Har du kollat in Merkur 34C eller Merkur Futur 700 Jag har en Merkur 34C sedan en månad tillbaka och är grymt nöjd. Tog två-tre gånger innan jag fick in tekniken. Men nu går det som på en räls
|
|
|||
|
hmm, verkar ju vara ett trevligt alternativ =)
Då är frågan kanske istället, mercur eller futur? Citat:
Citat:
Citat:
|
|
|||
|
Citat:
Sedan så brukar det vara en god idé att lära sig raka sig med safetyrazor innan du börjar med kniv (om du vill det i framtiden), eftersom du då redan fått in känslan för vinkel på bladet etc. Men 34C vs Futur vs ... är en smaksak, precis som allt annat när det gäller rakning (borste, kräm vs tvål, blad...). Det finns egentligen inget sätt att veta vad som är bra för dig än att prova flera olika. Nu går man ju inte och köper 3 olika hyvlar direkt, så jag skulle börja med "basic produkter" som brukar fungera bra för de flesta (och nybörjare), samt inte kostar skjortan: Mercur 34C (kolla gärna med din pappa/farfar/gamla granne/... om han har en säkerhetshyvel. Jag tänkte köpa en 34C när pappa sa att en sådan hade han undanstoppad i en låda hemma). Nu var det en gillette, men den var väl så bra som 34Cn och kostade mig som sagt ingenting =) Merkur dubbelbladshyvel (Safety razor) Merkur Super Platinum Dubbelrakblad 10-pack Solingen Alunstift - När rakolyckan är framme Sedan kan du knata iväg till ICA och köpa rakkräm för 32kr och raktvål för 16kr, riktigt bra och prisvärda produkter som passar de flesta! Rakborste behöver du också, och kan inte pappsen rota fram en sådan kan du köpa någon random, det spelar inte så stor roll i början. Samt någon After Shave, gärna utan alkohol. Samt att du kollar in lite filmer om rakning: YouTube - How To Build And Apply Traditional Shaving Lather YouTube - The Ten Minute Traditional Wet Shave Ja, alla Mantic59s videor är både bra, intressanta och lärorika, kolla in YouTube - mantic59s kanal. Och de flesta av dessa saker (förutom hyveln såklart) är samma som du använder när du rakar dig med kniv, så vill du göra det i framtiden är det bara kniven du behöver köpa ![]() //Axel
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|