Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Rakning och skägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-05-11, 03:38
Member

Reg.datum: maj 2009
krille is on a distinguished road
Standard Hårig gosse behöver tips

Hello gott folk!

Jag är tyvärr en av dom stackarna som lider utav hår på ryggen. Det är en rejäl pina och har förstört mycket på den sociala biten tyvärr. Håret växer mest på skulderbladen och lite mellan dessa. Försökt att raka bort det men når ju tyvärr inte hela vägen.. Jag har ofta tänkt på att gå och ta bort det med laser men har insett att jag inte har råd med den kostnaden. Skäms tyvärr för mycket över det hela för att fråga någon vän eller så att hjälpa mig med att vaxa på baksidan..

Undrar om det är någon som har testat Philips TT2030 Bodygroom http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=338985

Läst lite om att man ska nå bra med denna bak på ryggen och att denna ska raka så att det blir lent och att man slipper irritationer.

Någon som testat denna tro? Eller kan rekommendera något annat?
Väldigt tacksam för hjälp med detta bekymmer. Vill ju kunna visa mig på stranden liksom :/
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-05-11, 15:17
Senior Member

Axel_ is on a distinguished road
Standard

Jag har inte direkt ditt problem (än), men jag äger en Philips Bodygroomer (sådan du länkade till). Jag kan väl säga att jag är nöjd. Vad som är riktigt bra är att rakhuvudet är uppbyggt av dels en "rakyta" som en vanlig, gammaldags rakapparat men även klippzoner på vardera yta som effektivt klipper der längre hår före den rakar.

För min del så tar den inte så nära huden första draget, det krävs minst ett drag mothårs för att få "finishen". Nu gällde detta de nedre regionerna, eftersom håret på ryggen är (brukar vara) glesare och tunnare kanske den lämpar sig bättre där.

Frågan är om den skulle göra att du når bättre däremot, det är jag tveksam till tyvärr... Men den kostar ju inte så mycket, så det kan absolut vara värt ett försök. Du kanske skulle kunna göra nåt som förlängde handtaget, typ tejpa fast den på en stång/linjal? Jag skulle dock satsa på att gå till en salong som fick vaxa bort det lagom till badsässongen.

//Axel

Senast redigerad av Axel_ den 2009-05-11 klockan 15:24
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-05-11, 16:48
Member

Standard

Tack för din respons Alex. Jag tror att den når. Jag är rätt vig av mig i armarna så når en bra bit in på ryggen. Den är väll rätt lång? Det borde nog hjälpa till att nå en bit liksom. Annars får jag helt enkelt stretcha lite mer. hehe! Men som du säger så kostar den ju inte så mycket. Får bli ett köp helt enkelt. Kan ju använda den till andra delar iaf så
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2009-09-13, 05:01
Member

Reg.datum: sep 2008
samsam is on a distinguished road
Standard

Tja!

En av mina bästa polare har också stora problem med just kroppsbehåring!
Han är riktigt rikligt behårad och har stundtals mått ganska dåligt över detta, då tyvärr många tjejer inte anser att det är så speciellt hett..

Funderar lite på om lasreborttagning är det enda sättet, eller om det finns bättre alternativ?
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2009-09-13, 10:39
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Serian is on a distinguished road
Standard

Laser lär väl vara det enda säkra sättet. Går ju väldigt snabbt för hår att växa ut och svarta små utväxter överallt är ju inte speciellt sexigt. I värsta fall kan man ju alltid försöka vara bekväm i den man är och ansa lite för att försöka få det snyggt.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2009-09-16, 04:53
Member

Standard

Jo man ska väl alltid vara nöjd med den man är..Annars är alltså laser det enda alternativet?
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2009-09-16, 09:41
Member

Standard

Jag är överlag väldigt nöjd med hur jag ser ut. Men hår på ryggen är fan inte hett för fem öre. Därför jag vill ta bort detta. Är lite skeptisk dock. Vissa säger att det fungerar riktigt bra och att allt försvinner medans vissa säger att det inte är säkert att allt går bort. Att betala denna ganska stora summa för ett halvdant resultat är ju inte direkt något man är villig att göra så :S
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2009-09-16, 10:28
Senior Member

Standard

Är ju inte så dyrt. 5-10tusen för att få bort det. Då är det ändå relativt säkert att det försvinner om du är har vit hy. Kan ju vara värt det ifall du känner att det är ett problem. Allt som försämrar livskvaliten kan vara värt att fixa IMO.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2009-09-16, 17:13
Member

Standard

Oki..Min polare som jag pratade om tidigare har ganska tjock mörkt kropp, över nästan HELA kroppen..är dett ens lönt att försöka få bort med laser eller är det för dyrt?
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2009-09-16, 17:19
Senior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av samsam Visa inlägg
Oki..Min polare som jag pratade om tidigare har ganska tjock mörkt kropp, över nästan HELA kroppen..är dett ens lönt att försöka få bort med laser eller är det för dyrt?
Nu jag absolut INGEN expert. Men mörkhy ska tydligen vara mycket svårare att döda hårsäckarna på utan att det blir hudskador. Skulle nog gå till en expert och fråga.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är