Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Rakning och skägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #11 (permalink)  
Gammal 2009-05-06, 14:00
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

intheair- okej, jag förstår precis. Och det där med doften var bra, det är liksom inte i rakkrämen doften ska sitta. Aftershave etc köper man ju delvis för att de ska lukta, och luktar då rakkrämen för mycket blir det ju bara pannkaka av alltihop...

FISKEN- Om sånna tips tycker jag mycket! Jag har sett att det fanns någon raktvål/kräm på ICA, men tänkte att det är samma låga kvallité på dem som på rakbladen där, även om de är förhållandevis billiga så håller de max 4 rakningar... Men sådana skall gensast införskaffa, det är ju bra att veta om det är tvål eller kräm man ska satsa på när man beställer från Gents =)
Alunstiftet var billigare på apoteket så fixar nog ett sådant därifrån istället.

Tack alla för mycket bra tips!

Mvh
Svara med citat
  #12 (permalink)  
Gammal 2009-05-06, 15:55
Junior Member

Reg.datum: nov 2008
intheair is on a distinguished road
Standard

FISKEN har helt rätt... Det var jag som stirrade mig lite blind. Har du dessutom en Åhléns i närheten så kan du oftast hitta bra sortiment men som sagt även vanliga mataffärer kan ha godbitar. Har hört mycket gott om palmolives tvålar iaf!
Svara med citat
  #13 (permalink)  
Gammal 2009-05-06, 18:27
Senior Member

Standard

Jag tror snarare det var jag som stirrade mig blind, jag var nog otydlig med att säga att det givetvis var produkter från andra ställen som också var intressanta.

Hur som helst så blir det en tur till de vanliga affärerna i morgon, borste kunde jag som sagt förmodligen rota fram en själv =) Dom är rätt bra att ha ibland de där föräldrarna

En sak till, jag har funderat på att införskaffa mig en sk Shavette, både för att använda att raka mig med "för skojjs skull" på helger osv men framförallt för att kunna använda för att jämna till polisonger och konturer. Den enda shavette jag sett är Dovos här på gents. Är det en bra produkt, eller är det rent "rappel"? Det vart en lite luddig frågeställning där, så helt enkelt: Är en Shavette ett bra hjälpmedel för mina "behov"? Är det någon som har tips på bra shavetter (dvs rakknivar med utbytbart blad) eller övriga synpunkter inom ämnet tas dessa tackamt emot =)

Mvh
Svara med citat
  #14 (permalink)  
Gammal 2009-05-07, 16:44
Member

Reg.datum: apr 2009
janwett is on a distinguished road
Standard

Skall man ha superlödder så gäller tydligen BÅDE tvål och kräm. Jag har prövat det, och det är verkligen sant. Man får ett helt underbart lödder. Det gör det inte heller sämre att man (om man följer hans råd) får det varmt i ansiktet. En helt ny rakupplevelse!
Svara med citat
  #15 (permalink)  
Gammal 2009-05-07, 18:42
Senior Member

Standard

Jag såg också den videon om Superlather, det verkade ju bli milsvid skillnad. Så jag införskaffade mig både en tvål och kräm på ica idag vilket kostade mig 32 resp 16 kr =) Ingen big deal som det heter Men finare produkter ska införskaffas efter hand.

Tack än en gång för alla tips!

Mvh
Svara med citat
  #16 (permalink)  
Gammal 2009-05-08, 08:15
Senior Member

Standard

Ber om ursäkt för att jag dubbelpostar (och tjatar ännu mer), men borsten pappa lyckades rota fram var motsvarande konsum borste från 80-talet... Han skulle tydligen ha en riktig, men den kunde ev ha gått till bättre behövande någon annan stans.

Hur som helst så är jag nu åter på jakt efter en rakborste. Valet står och väger mellan Edwin Jagger (Edwin Jagger Shave Kit Ebony som det för övrigt är ett bra pris på nu med tvål och kopp) och The Art of Shavings borste/kit The Art of Shaving The 4 Elements of the Perfect Shave Lemon.
Någon som har erfarenheter om vilken som är bäst? Det är alltså en bra och prisvärd borste jag är ute efter i första hand, så det faller inte på vad som följer med så att säga. Eller är det rent av någon som har tips på bättre borstar?

Mvh
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är