|
|||
|
Jag skulle vilja veta om det är någon som har gått Gents rakkurs (Gents Barber & Shop har rakkurs för dig som vill lära dig raka dig själv med kniv!). Den verkar rätt skoj att gå, men då skulle jag vilja ha med lite om slipning och strigling oxå.
Någon som har erfarenhet av den som kan dela med sig lite? |
|
|||
|
Citat:
Hej, sandstensbryna 75:- och Tormk brynpasta på läderstrigel, sen e de vasst, har rakat bägge mina underarmar utan tvål eller någonting, snacka om skärpa. Lägg kniven mot brynet(om du har en extra hollow edge) och dra kniven med huvudändan bort från dig) ALDRIG med eggen mot dig!!!!! tag tormek brynpasta och stryk ut över strigeln, dra långa rörelser upp och ned, huvudet på kniven skall vara vänt från dig, ALDRIG mot dig, efter ett par gånger känner du hur rörelserna kommer att sitta i armen |
|
|||
|
Citat:
hej, jag har gått kursen som Barberandbooks i södra stockholm hade nu i Februari 2011, och kan bara säja att det är värt att gå den kursen, det är mycket man lär sig på kursen, samt att man får väldigt bra info om och hur man sköter om knivarna, och att man får testa på att raka sig med kniv som avslutning, klarade kursen galant enligt barbermäster, men har genom att studera på Youtube.com och letat under "shaving with straight razor" och Hooning straight Razor", lite baskunskap(grundläggande ) ges, kolla in deet övriga som jag skrivit härinne angående rakning: om du har några frågor, så maila mig på kenneth.molander@blixtmail.se |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|