|
|||
|
Hej Tommy
Jag letade själv efter exakt likadan slipsten, Norton 4000/8000, men utan framgång. Slutade med att jag beställde från Classicshaving.com. Det närmaste jag hittat i sverige är en japansk slipsten med 1000/6000. |
|
||||
|
Se där, själv så har jag funderat på att köpa från england, närmare bestämt Shaving products, brushes, gentlemens shaving products, shaving accessories UK
Hittade förresten ett svenskt företag (eller vad jag tror är ett svenskt företag), men med ockerpriser på 1800kr för en kombo-sten, så blir inser man ju ganska snart det blir bra mycket billigare att beställa från utlandet. Vilket är helt galet när man tänker efter. Executive Shaving tar förresten 51 pund för Norton stenen, vilket är ungefär 600 kr. |
|
|||
|
Hejsan!
Har oxå letat efter denna sten (Norton 4000/8000) men tyvärr inte! Jag är ny medlem här så jag har inte kollat runt på produktera ännu...men borde den inte gå att beställa via just Gents? Hittade en länk nu som kanske kan vara av intresse? http://www.bvn.se/kulturvast_templat....aspx?id=38208 Senast redigerad av Ratata den 2008-09-15 klockan 18:09 |
|
|||
|
Hej,
Köpte min Norton från en säljare på E-bay (eBay Store - Best Sharpening Stones: DMT Sharpening Stones, Other Diamond Stones, Arkansas Sharpening Stones). Jag kan även tipsa om Arkansas-stenar som funkar bra också. Har även köpt en del barberarstenar via Tradera. |
|
|||
|
Kolla in Knives at Knife Center de har det bästa priset på norton 4k/8k som jag sett hittils. 584 kr i dagens valutanivå, sen tillkommer väll frakt men det ska väll inte vara för mkt.
|
|
|||
|
Citat:
Det får man väll säga är ett väldigt bra pris..men frakt tillkommer ju från usa, tror dock inte det är för allvarligt. Men man kan väll hoppas att Gents kanske tar hem den till sitt sortiment (till ett lika konkurensmässigt pris förhoppningsvis )Ps. kolla den här videon med Lynn Abrams som jag tycker är till mkt stor hjälp när det gäller att slipa http://www.youtube.com/watch?v=-tTYbj9ARhk Senast redigerad av Användarnamn den 2008-09-22 klockan 22:57 |
|
|||
|
Citat:
![]() aja knifecenters pris är ju inte heller dumt.. |
|
|||
|
Hittade såna stenar på Exclusive Shavings|Rakknivar|Rakhyvlar|Rakborstar|Striglar - Hem
Verkar bli ungefär samma pris som att köpa utländska stenar när man får betala frakt och eventuell moms och tull.. /J |
|
|||
|
Jasså erbjuder dom Norton stenen nu
![]() Men priset är ganska högt..dessutom verkar de inte erbjuda nortons flattening stone som man måste ha för att få stenens yta helt flat, vilket den inte är från början. Det billigaste jag hittat hittils är theperfectedge.com |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|