Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Rakning och skägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-02-02, 11:02
Junior Member

Reg.datum: feb 2009
MrEvans is on a distinguished road
Standard Barberar utbildning?

Har försökt leta upp någon barberarutbildning i Sverige men det verkar inte finnas. Har förstått att det är lärling eller utbildning i New York som gäller. Finns det någon här som kan ge ett konkret tips på någon skola i New York? Eller någon som söker lärling?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-02-03, 21:22
Member

Reg.datum: sep 2008
Användarnamn is on a distinguished road
Standard

Du kan väll kolla med någon barberare, kolla med gents eller Barber&books i sthlm. har för mig att den sistnämnda iaf är utbildad i usa.

Lycka till barberare behövs..men se till att du blir en bra arberare oxo..de flesta verkar inte kunna så mycket om vad de håller på med
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-09-18, 17:34
Junior Member

Reg.datum: sep 2010
Toffe is on a distinguished road
Standard

Det verkar inte som att just barberarutbildning är så stort i Sverige. Frågan är om man måste ge sig ända till USA, bordet inte England eller Tyskland kunna ha en sådan.
Säg att man skulle sikta mot barberarkarriären, måste man vara frisör också, eller kan man vara så nischad som att bara ägna sig åt ansiktsbehåring?

En kort fråga till Användarnamn, vad är en arberare?
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 07:49
Junior Member

Reg.datum: okt 2010
falso is on a distinguished road
Standard

i tyskland tror jag det är som en riktning inom frisöryrket. men tål att kollas på.

men kolla deffinitivt england eller andra länder på öarna. de har ju en ganska stor barberarkultur och där borde finnas ett antal utbildningar eller lärlingsplatser.

hoppas du hittar något

Senast redigerad av falso den 2010-10-15 klockan 15:21
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-03-25, 04:50
Member

Reg.datum: dec 2010
KennethM67 is on a distinguished road
Standard

Har öppnat nyligen vårat hem för grannarna, rakar dom med kniv, visserligen tar det en timme, men dom är lyckliga när dom är lenare än barnrumpor i ansiktet när dom går härifrån iaf, och jag tar bara 200:-/gång, och då ingår barbering med varma/kalla handdukar, kaffe och Whisky i priset......
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-09-30, 21:15
Member

Standard

BARBER & BOOKS eller gents.se, eller så kan jag lära dig konsten billigare, samt att jag har knivar jag säljer som är slipade, brynta och striglade efter konstens alla regler, intresserad??
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-10-04, 00:18
Member

Standard

Barberare med erfarenhet ?? Joo, jag finns i Gävle, och rakar slätt med goda referenser, kan lära dig det du behöver veta, för här i Sverige så BEHÖVER du INTE ett diplom på att du är baraberare, som i många andra länder, men erfarenhet krävs dock, börja raka dig själv, och raka sedan dina vänner, det gjorde jag i början, nu tar jag emot mina kunder i hemmet isyället, och INGEN kan komma och ta det ifrån mig nu!!! Vill du så kan jag lära dig för 500:-, intresserad ??
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2012-03-06, 15:49
Junior Member

Reg.datum: mar 2012
martentattoo is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KennethM67 Visa inlägg
Barberare med erfarenhet ?? Joo, jag finns i Gävle, och rakar slätt med goda referenser, kan lära dig det du behöver veta, för här i Sverige så BEHÖVER du INTE ett diplom på att du är baraberare, som i många andra länder, men erfarenhet krävs dock, börja raka dig själv, och raka sedan dina vänner, det gjorde jag i början, nu tar jag emot mina kunder i hemmet isyället, och INGEN kan komma och ta det ifrån mig nu!!! Vill du så kan jag lära dig för 500:-, intresserad ??
Är väldigt sugen på att lära mig det som finns att lära inom yrket. Tips?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är