|
|||
|
Har försökt leta upp någon barberarutbildning i Sverige men det verkar inte finnas. Har förstått att det är lärling eller utbildning i New York som gäller. Finns det någon här som kan ge ett konkret tips på någon skola i New York? Eller någon som söker lärling?
|
|
|||
|
Du kan väll kolla med någon barberare, kolla med gents eller Barber&books i sthlm. har för mig att den sistnämnda iaf är utbildad i usa.
Lycka till barberare behövs..men se till att du blir en bra arberare oxo..de flesta verkar inte kunna så mycket om vad de håller på med
|
|
|||
|
Det verkar inte som att just barberarutbildning är så stort i Sverige. Frågan är om man måste ge sig ända till USA, bordet inte England eller Tyskland kunna ha en sådan.
Säg att man skulle sikta mot barberarkarriären, måste man vara frisör också, eller kan man vara så nischad som att bara ägna sig åt ansiktsbehåring? En kort fråga till Användarnamn, vad är en arberare? |
|
|||
|
i tyskland tror jag det är som en riktning inom frisöryrket. men tål att kollas på.
men kolla deffinitivt england eller andra länder på öarna. de har ju en ganska stor barberarkultur och där borde finnas ett antal utbildningar eller lärlingsplatser. hoppas du hittar något Senast redigerad av falso den 2010-10-15 klockan 15:21 |
|
|||
|
Har öppnat nyligen vårat hem för grannarna, rakar dom med kniv, visserligen tar det en timme, men dom är lyckliga när dom är lenare än barnrumpor i ansiktet när dom går härifrån iaf, och jag tar bara 200:-/gång, och då ingår barbering med varma/kalla handdukar, kaffe och Whisky i priset......
|
|
|||
|
BARBER & BOOKS eller gents.se, eller så kan jag lära dig konsten billigare, samt att jag har knivar jag säljer som är slipade, brynta och striglade efter konstens alla regler, intresserad??
|
|
|||
|
Barberare med erfarenhet ?? Joo, jag finns i Gävle, och rakar slätt med goda referenser, kan lära dig det du behöver veta, för här i Sverige så BEHÖVER du INTE ett diplom på att du är baraberare, som i många andra länder, men erfarenhet krävs dock, börja raka dig själv, och raka sedan dina vänner, det gjorde jag i början, nu tar jag emot mina kunder i hemmet isyället, och INGEN kan komma och ta det ifrån mig nu!!! Vill du så kan jag lära dig för 500:-, intresserad ??
|
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|