|
|||
|
Hejsan, jag använder mig sedan ett antal år tillbaka av samma två produkter för allmän rengöring av mitt ansikte morgon och kväll, dessa är från Acos "spotless" serie som finns på apoketek. Den första är den vanliga "deep cleansing" face wash, innehållande bla salicylsyra och den andra återfuktningscremen oil free matifying.
Jag har nu bestämt mig för att odla ett fett jävla skägg, jag snackar steve angello style, men jag oroar mig lite över hur skäggväxten och spec färgen på skägget kommer att påverkas av dessa två produkter, är det så bra för skägget att smeta in det två gånger om dagen med massa salicylsyra? Kommer det blekas/slitas? Finns det bättre produkter att rekommendera? Tack på förhand!
|
|
||||
|
Produkterna är väl för huden, behöver du verkligen smörja in där du har skägg då?
|
Ja, det undrar jag också. Om du är orolig, varför inte bara undvika området med skägget när du tvättar dig och använder något mildare där istället?
Har dock hört att det är bra för huden under skägget att man någon gång i veckan kör med lite scrub för att ta bort döda hudceller och orenheter. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|