|
|||
|
Tjena!
Jag rakar mig på morgonen varje dag innan jag sticker till jobbet. Och då rakar jag mig med Gillette mach 3. Den innehåller alltså 3 rakblad ovanpå varandra. Så nu till frågan: Är det nödvändigt åt för en dags skäggstubb? Tror ni inte att det räcker med 2 blads hyvel som Gents säljer? Vill satsa på en bra redig hyvel. Så vad säger ni andra som har erfarenhet med sådana hyvlar...? Det ska vara en Merkur och det finns två olika modeller som jag tänker på. Progress eller slant bar. Senast redigerad av Andgul den 2011-09-07 klockan 16:30 |
|
|||
|
Självklart klarar en dubbelbladshyvel av jobbet. Eller "safety razor" som de också kallas. Tricket ligger i att löddra upp, inte bara en gång, utan flera gånger!
Sedan, kan det ju ändå hända att du får "five o clock shadow", dvs. att skäggväxten är så bra att morgonens rakning inte räcker hela dagen. Mitt tips för att slippa denna är att man helt enkelt skaffar sig en (batteri?) liten rakapparat som man snabbt och smidigt "kör över" ansiktet innan det börjar synas. Och, du, förresten så finns det massor med bra tips på YouTube om våtrakning med dubbelbladshyvlar och annat smått och gott! |
|
|||
|
Det var som f-n!
Man ska väl inte behöva raka i flera omgångar med Merkur. Är det så i praktiken??? Jösses...med Gillette mach 3 behöver man bara först raka neråt och sen uppåt utan att behöva löddra upp en andra gång. Jag kör så och huden blir inte irriterad. Om man använder Feather rakblad till Merkur då...? |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|