|
|||
|
Hej!
Jag har en kismet shavette, samma rakblad, old barber of Bond street( var det så?) och en rakolja från crew. Jag har gjort hemläxan och kör kyles prep, tar det försiktigt och kör3-4 omgångar. Mitt problem är att jag har dåligt glid och tycker att det hugger rejält på andra tredje omgångerna. Efter första vändan är det som om jag inte hade börjat ens. När jag byter till sprillans blad blir det lite bättre men fortfarande småsår, bränna och irritation. För att inte tala om snitten som jag lyckas få till med darrande vänsterhand. Vad tror ni proffs? Någon som har erfarenhet av kitet? Funderar på safety razor, vore skönt att slippa mach3. Mvh |
|
|||
|
Ja ungefär så är mina erfarenheter av en shavette också! MEN! Utvecklingen går framåt, så en Safety Razor är nog inte fel! Skaffa en som är ställbar, det är mitt råd.
Sedan, första gången du rakar dig, ställ den lågt. Och förvänta dig inte att få 'barnrumpa' i fejset. Kom ihåg, det handlar om skäggreducering. Inte Eliminering! Kör så i någon månad, ställ sedan upp hyveln något, precis så fort som din hy har börjat vänja sig. Kolla in denna: ‪mantic59s kanal‬‏ - YouTube Längst upp til vänster, ljudet kommer en bit in i showen. Senast redigerad av RobertST den 2011-08-05 klockan 20:30 Anledning: Testade och så... |
|
|||
|
Aha, huden vänjer sig såklart också ja. Två andra frågor då; min hud blir ojämn och liksom knottrig där jag har grövst skägg, är detta pga rakniken tror ni? Det är inte inflammerat eller så.
Jag har också sånt skägg där när jag är helt slätrakad så syns skägglinjen tydligt ändå. Vanligt? Tack för svar! |
|
|||
|
Citat:
|
|
|||
|
Citat:
Sedan, om det inte räcker ställ upp hyveln till en 3 eller 5 a, så får du se! Glöm inte, ett Feather-blad är bara så vasst de 2 till 3 gånger. |
|
|||
|
Merkuren damp ner igår tillsammans med featherbladen.
Shavette framstår som nåt från buttricks i jämförelse. Jag körde på tvåan eller rättare sagt merkuren körde, jag tittade på med handen på hyveln och hakan i handfatet. Som att skära i smör med varm kniv minst sagt! Stort tack för tipsen. Jag och merkuren kommer att ha ett långt förhållande. Redan efter första ligget är den bättre än alla mina ex tillsammans! |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|