Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Rakning och skägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-08-01, 18:06
Junior Member

Reg.datum: aug 2011
Ronny is on a distinguished road
Standard Ny nisse med kniv!

tjena folket.
Ny på forumet.
Har införskaffat en dovo-kniv,som jag inte kunde få fason på,har nu skickat iväg den på slipning.
Tänkte dock komma med ett tips.
Har beställt 2 slipstenar från usa,en norton kombi 4000/8000 samt en kinesisk +12000 natursten.

Priset jag får betala med frakten från usa är cirka 1050:- för dessa stenar,medan enbart en 4/8000-sten kostar nästan 1200 i sverige.

Har även ropat in ett par gamla knivar på tradera,för att lära mej slipa på,både full hallow och en som inte är riktigt lika skålad..ska bli intressant att se hur man lyckas med detta.

sidan jag beställde stenarna från heter classicshaving.com
tänkte jag iallafall skulle dela med mej av den upptäkten att det skiljer såpass mycke i pris.
enda man får tänka på är att be företaget skriva ner slutsumman på paketet till max 40$..då slipper man undan moms o tull-avgiften på 30%
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-09-30, 21:39
Member

Reg.datum: dec 2010
KennethM67 is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ronny Visa inlägg
tjena folket.
Ny på forumet.
Har införskaffat en dovo-kniv,som jag inte kunde få fason på,har nu skickat iväg den på slipning.
Tänkte dock komma med ett tips.
Har beställt 2 slipstenar från usa,en norton kombi 4000/8000 samt en kinesisk +12000 natursten.

Priset jag får betala med frakten från usa är cirka 1050:- för dessa stenar,medan enbart en 4/8000-sten kostar nästan 1200 i sverige.

Har även ropat in ett par gamla knivar på tradera,för att lära mej slipa på,både full hallow och en som inte är riktigt lika skålad..ska bli intressant att se hur man lyckas med detta.

sidan jag beställde stenarna från heter classicshaving.com
tänkte jag iallafall skulle dela med mej av den upptäkten att det skiljer såpass mycke i pris.
enda man får tänka på är att be företaget skriva ner slutsumman på paketet till max 40$..då slipper man undan moms o tull-avgiften på 30%
Orsasten har skifferstenar som fungerar lika bra som dyra stenar från USA, har en själv för 250:-, och den har gjort mina gamla knivar till nya
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-11-20, 13:16
wetshavings avatar
Junior Member

Reg.datum: apr 2011
wetshaving is on a distinguished road
Standard

Det finns en svensk honemeister, Andreas heter han.
Läs mer här för kontaktinformation: Läsarfråga: Finns det någon som slipar rakknivar i Sverige | Rakknivsbloggen

Kostar under 200 spänn med frakt att få den uppskärpt.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are