|
|||
|
tjena folket.
Ny på forumet. Har införskaffat en dovo-kniv,som jag inte kunde få fason på,har nu skickat iväg den på slipning. Tänkte dock komma med ett tips. Har beställt 2 slipstenar från usa,en norton kombi 4000/8000 samt en kinesisk +12000 natursten. Priset jag får betala med frakten från usa är cirka 1050:- för dessa stenar,medan enbart en 4/8000-sten kostar nästan 1200 i sverige. Har även ropat in ett par gamla knivar på tradera,för att lära mej slipa på,både full hallow och en som inte är riktigt lika skålad..ska bli intressant att se hur man lyckas med detta. sidan jag beställde stenarna från heter classicshaving.com tänkte jag iallafall skulle dela med mej av den upptäkten att det skiljer såpass mycke i pris. enda man får tänka på är att be företaget skriva ner slutsumman på paketet till max 40$..då slipper man undan moms o tull-avgiften på 30% |
|
|||
|
Citat:
|
|
||||
|
Det finns en svensk honemeister, Andreas heter han.
Läs mer här för kontaktinformation: Läsarfråga: Finns det någon som slipar rakknivar i Sverige | Rakknivsbloggen Kostar under 200 spänn med frakt att få den uppskärpt.
| Visningsalternativ | |
|
|