|
|||
|
Jag fick just höra av min mor att det kan finnas ett antal av min salige morfars gamla rakknivar någonstans i hans hus. Det kommer antagligen dröja ett antal veckor innan jag får dem i min ägo, om de alls går att finna.
De har inte använts på många år (han gick bort 1986 och använde under hela den tid jag kände honom en rakapparat av mycket tidig modell), så jag antar att de kan behöva en slipning eller i alla fall en översyn av någon kunnig inom området. Eftersom jag är ivrig att komma igång snarast så vill jag redan nu planera för detta och jag undrar om det finns någon som känner till ett bra ställe i Stockholmstrakten där man kan få detta tillgodosett. Det känns lite vanskligt att lämna in en gammal rakkniv till min lokala skomakare/nyckelsvarvare och jag tror inte att jag har tålamod att skicka knivarna någonstans för att få dem slipade när jag väl har dem i min hand. Tack på förhand |
|
|||
|
Har själv slipat och brynt samt striglat mina egna knivar, och då jag brukar vara i stockholm titt som tätt, kan jag ta med mig min slipsten som är gjord i skiffersten, så kan jag ju lära dig att slipa, stenen specialbeställde jag även från Orsasten.
kan läära dig gratis att slipa/bryna rakknivarna, så slipper du lämna dom till en FUMLIG skomakare! Vil du så kan jag också ge dig några bra råd innan du rakar dig, har rakat mig själv i et halvår nu, och har redan fått en massa prakrik på vänner och bekanta, så normalt tar jag 400:_ för det, mem kan ju vara bussig och ge dig en gratis rakning om du vill? du når mig lättast på 073-9710811 Kenneth, eller på min mail: kenneth.molander@blixtmail.se. Varför jag inte tar ett endaste dugg för att putsa upp knivarna åt dig beror på att jag brinner för rakning med kniv själv, och ser gärna att fler undomar tar rakningen på allvar! |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|