Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Rakning och skägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-02-08, 01:11
Junior Member

Reg.datum: feb 2011
aspire is on a distinguished road
Standard Feather safety razor. Erfarenhet?

Är det någon som har erfarenhet utav dubbelbladshyveln "Feather Safety Razor"? Är det en billighetshyvel i sämre kvalitet jämfört med de dyrare varianterna?

Jag står i valet och kvalet mellan ovan nämnda hyvel och storsäljaren Merkur 34C.

Jag är ute efter en dubbelbladshyvel till bra pris och med så bra kvalitet som möjligt. Utan att ha full koll så känns kanske Merkur 34 C som ett bättre val om man vill ha en hyvel som håller under mycket lång tid?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-02-08, 21:13
Junior Member

engineer is on a distinguished road
Standard

Vet inte riktigt om kvalitetsskillnader, men själv valde jag Merkur Progress som är en ställbar hyvel. Det gör att det lägsta läget är som 34C och jag kan sedan göra min hyvel mer aggressiv i takt med att jag lär mig tekniken.
Nu har ju jag rätt tjockt skäggväxt så jag behöver komma upp i "aggressivitet", men det behöver ju inte alla....
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-02-08, 23:49
Junior Member

aspire is on a distinguished road
Standard

Tack för ditt svar.

Jag beställde en hyvel idag och valet föll till slut på en Merkur 34C. Jag köpte också ett 5-pack Derby & 10-pack Feather. Detta gör att jag får möjlighet att testa tre olika tillverkare utav blad, då det även följer med ett blad från Merkur tillsammans med hyveln.

I övrigt så kör jag lite lågbudget så här i början. Palmolive raktvål (20 kr) och rakcreme (30 kr) från ICA, köpte även en rakborste (40 kr). Köpte alunstift (50 kr) och en L300 ansiktstvätt (60 kr) och en L300 after shave creme (35 kr) på Apoteket.

Är det någon som har övriga tips på bra produkter för mig som har känslig hud? Jag har försökt att köpa skonsamma produkter utan parfym.

Vad har ni andra för erfarenhet utav Palmolives "ICA-produkter"? Är det skit enligt er eller funkar det? Sjukt bra pris i jämförelse med finare varianter!

Vänligen
Aspire
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är