|
|||
|
Har under lång tid varit intresserad av rakning med DE och har länge suttit och läst på och studerat.
Nu har jag kommit längre än bara läsa och har lagt min första beställning. Beställningen består av: Merkur 34C Gents Shaving Kit ebony Merkur blad Feather blad Derby blad Kommer bli första gången med ordentliga produkter. Har tidigare kört standardhyvel och raktvål + rakborste. Beställde flera typer av blad för enligt rekommendation så är det bra att prova flera. Ser mycket fram emot ett nytt bättre sätt att raka mig på. |
|
|||
|
Nu är första rakningen genomförd och jag är förälskad.
Bästa rakningen i mitt liv och inte ett enda skärsår. Enda lilla grejen som var att huden kring kindbenen blev lite irriterad av tvål eller borste. Merkur 34c var mindre än jag föreställt mig trots att jag visste den skulle vara liten, men den ligger bra i handen och ger en mycket bekväm rakning. Nästa gång annan typ av blad, använde merkur bladet som följde med, det kändes lite slött och hade en viss tendens till att hacka sig fram där det var som mest hår. Men trots bladet så är det en helt sensationell upplevelse. För er som funderar på att börja, så är det varmt rekommenderat. Se till att ni läser på och förbereder huden ordentligt. Varmt rekommenderat är YouTube - mantic59s kanal innehåller massor med tips som är väldigt bra. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|