Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Rakning och skägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-07-07, 13:36
Junior Member

Reg.datum: jul 2010
Faber-castell is on a distinguished road
Standard Rakning med safety razor - hur går det med födelsemärken?

Jag funderar på att gå över från Fusion/rakapparat men oroar mig lite för vad som kommer hända med en leverfläck som jag har strax under käken. Den sticker ut (max) 1 mm och jag oroar mig lite för att den ska kapas vid rakningen? Med Fusion och med rakapparat (Braun 7 series) så är det ju inga om helst problem... Bör jag vara orolig?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-07-07, 18:43
Junior Member

Reg.datum: apr 2010
wolfmeister is on a distinguished road
Standard

Jag har en Safety razor Mercur 38 och ett födelsemärke en bit ner på halsen. Första gången jag rakade mig med min hyvel skar jag ett jack i födelsemärket. Numera får jag vara extra försiktig och raka runt det. Som tur är så sitter mitt födelsemärka ganska långt ner på halsen och inte direkt där jag behöver raka mig.
Mitt födelsemärke sticker inte ut särskilt mycket utan max 1mm så hade jag varit du hade jag tagit det försiktigt för hyveln kommer skära i det.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-07-08, 07:25
Junior Member

Reg.datum: jul 2010
Faber-castell is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wolfmeister Visa inlägg
Jag har en Safety razor Mercur 38 och ett födelsemärke en bit ner på halsen. Första gången jag rakade mig med min hyvel skar jag ett jack i födelsemärket. Numera får jag vara extra försiktig och raka runt det. Som tur är så sitter mitt födelsemärka ganska långt ner på halsen och inte direkt där jag behöver raka mig.
Mitt födelsemärke sticker inte ut särskilt mycket utan max 1mm så hade jag varit du hade jag tagit det försiktigt för hyveln kommer skära i det.
Tråkigt! Då vete fasen om jag vågar mig på något. Det är som sagt ett minimalt födelsemärke, men drar jag fingret över kan jag känna att det skiljer sig från den vanliga huden.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-07-10, 19:53
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Har ett minimalt på kinden, stort som ett knappnålshuvud knappt. Rakar över det utan några som helst problem, även med Feathers.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är