|
|||
|
Okej, jag bestämde mig för att gå över till riktig rakning med enkelbladshyvel, känns som en rätt bra idé. Bättre rakning, billiga blad, tidlöst. Allt en man vill ha.
Så: Jag har köpt min första hårdvara; hyvel, blad, alun, borste. Vad är det för "mjukvara" jag ska ha nu? Rakkräm eller tvål? olja, till vad? After shave? Något jag missat? MVH Anton |
|
|||
|
Tvål eller kräm är en smaksak, vill du komma billigt undan och testa båda har Palmolive fullt godkända för 10 resp 20 kr på närmaste ICA butik. Annars torde Edwin Jaggers klassiska inte göra dig besviken, vare sig tvålarna eller krämerna.
Aftershave bör du köra någon balsam, jag gillar personligen Bulldogs naturliga "post shave balm", men det är ju en smaksak, precis som allt annat och beror bla på din hudtyp och vad du föredrar för lukt osv. Rakolja kan vara bra men det behöver inte göra någon skillnad alls, köp en om du vill prova. Apotekets mandelolja vet jag av erfarenhet funkar lika bra som Truefit and hills rakolja för mångdubbelt pris, även om den luktar "godare". |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|