Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Rakning och skägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-05-07, 09:42
rak
Guest

Standard skillnad på bladen till Gilette Fusion och Fusion Power?

Hej!

Försöker lista ut om det är någon skillnad på rakbladen till Gilette Fusion och Fusion Power. Kan se att det är skillnad i färg på gummilamellerna. Är det något annat som skiljer? Funkar bladen till båda hyvlarna?

/S
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-05-07, 21:40
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

På gents kan man läsa att:

"Det som skiljer Fusion-rakbladen från Fuson Power-rakbladen är att Fusion har AntiFriction-behandlade blad medan Fusion Power har PowerGlide-behandlade blad."

Har för mig att man kan använda båda bladen till båda hyvlarna, har för mig att någon testat bägge bladen för att se om det var någon skillnad, och gjort det till samma hyvel.

(här slutar det egentliga svaret)

Hur som helst så är det bullshit alltihop... Med just rakhyvlar har verkligen utvecklingen gått åt helt fel håll sedan kniven, säkerhetsrakhyveln var visserligen en förbättring i användande gentemot kniven men när man började lägga till blad gick det utför. Jag förstår inte varför flera slöa blad ska raka bättre än ett riktigt vasst? Självklart för att man kan ta ut mycket mer pengar för bladen om man är ensam om att kunna tillverka dom.

Nej nu ska jag inte smutskasta Gillette mer, även om jag skulle kunna göra det hela kvällen om så vore. Så säger helt enkelt att du borde testa en säkerhetsrakhyvel med ett dubbelsidigt gammaldags rakblad, en riktig tvål, riktig borste och uppleva hur riktig irritationsfri, bäbislen rakning känns som dessutom kostar bra mycket mindre än Gillettes plastleksaker. Dom duger för övrigt bara till att raka k*ken med, knappt det.

Låter det intressant så tycker jag du ska kolla in http://forum.gents.se/rakning-och-sk....html#post7613 där jag skrivit några inlägg med tips, funderingar osv.

Avslutningsvis vill jag visa denna bilden som postats på ett engelskt forum:

/A
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-05-07, 23:32
Junior Member

Reg.datum: mar 2010
Lyssis is on a distinguished road
Standard

Har ni tänkt på en sak... Den där remsan med gegg på diverse moderna hyvlar. Den är till för att underlätta rakningen och glidet. Men varför ligger den längst bak på hyveln i så fall?

Det är en hel del marknadsföring som driver allt som har med "utvecklingen" av moderna hyvlar. Jag gav upp rakningen med dessa när jag fick konstant inåtväxta hår av dessa. Samt ett paket med 4 hyvlar kostade 150 spänn eller mer. Numera använder jag säkerhetshyvlar istället.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-05-08, 18:27
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Har för mig att den remsan ska innehålla något Aloe vera och någon vitamin för huden, men dom anser säkert att den förbättrar rakningen också vilket ju ytterligare bekräftar vilka skojare det rör sig om... "Yes, we really think you're that stupid".

/A
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är