|
|||
|
Det talas ofta om att man inte ska behålla Just For Men skäggfärg efter bäst-före-datum. Då sätter sig nämnligen färgen gärna på huden istället för i skäggstråna.
Dessvärre gäller det inte bara bäst-före-datum längre, utan har man otur numera (detta var inget som skedde tidigare) kan detta hända även med en alldeles nyköpt, oöppnad förpackning och det har hänt mig nu tre gånger i rad (och det har varit olika färger: ash brown, black och nu senast dark brown), en månad mellan varje köp. Var nere idag i Gents supertrevliga butik i Helsingborg och de var snälla nog att ge mig en förpackning utan kostnad när jag berättade om problemen. Tyvärr hände som sagt samma sak igen när jag provade den ikväll. OK, färgen fäster faktiskt på skägget som tidigare - MEN, efter endast två, tre sekunder efter applikation så börjar färgen flyta ut på huden runtomkring långt utöver där man penslat på, och man får skrubba huden med schampoo och en grov skursvamp i nästan en kvart för att det mesta av det ska gå bort - om man har tur. Det sitter som berget och ser inte klokt ut. Lyckligtvis lyckades jag få bort det mesta (naturligtvis kommer en sådan behandling även att påverka hur länge färgen på själva skägget kommer att sitta). Jag gör slltså inget fel - är van vid att använda produkten - och enligt bruksanvisningen kan man ha färgen på i fem minuter innan man schamponerar av den. Men detta händer alltså redan efter några sekunder på huden så att man snabbt som ögat får försöka skrubba av det, över fyra minuter i förtid! (jag försöker dock göra det så mycket det går på huden och inte på skäggen, om möjligt.) Eftersom Gents butik i Helsingborg får in nya leveranser hela tiden så hinner produkten inte bli gammal i butiken, så felet ligger sannolikt inte där utan antingen beror det på följande alternativ: 1) leverantören ligger på grejorna för länge innan de skickas iväg eller 2) Combe International har helt enkelt ändrat på formulan i produkten - och i så fall käpprätt åt h-e. När man läser recensioner och liknande verkar det som om man är helt ensam om att ha upplevt detta (även om jag vet att andra råkat ut för något liknande). Är här verkligen ingen annan som har upplevt samma sak? Och då menar jag alltså med en NYINKÖPT, oöppnad förpackning. Och har ni upplevt detta även när ni beställt via nätet? Ofta märker man redan från början att något är fel, eftersom korkarna på tuberna griper mer än de ska (precis som om de torkat in) och att färgen blir onormalt ännu mycket ljusare i blandningsbrickan än normalt (även om den alltid blir ljusare än på skägget även i normala fall). Det är synd, för när Just For Men skäggfärg verkligen funkar som den ska, så är den en ypperlig produkt och i princip ensam i sitt slag, men nu är det tveksamt om jag överhuvudtaget vågar använda den mer. Personligen har jag lust att skriva till Combe International och fråga vad sjutton som har inträffat med produkten. Jag har tidigare använt den regelbundet (och alltid köpt den direkt i butik) i över ett år, och det har aldrig tidigare varit några problem, tvärtom har den varit lättanvänd och dryg och jag har alltid varit helnöjd. Gud vet vad som har hänt.
Senast redigerad av GlennA den 2010-03-04 klockan 18:47 |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|