|
|||
|
Har inte provat, därför jag frågade.
såg den på Konsum och minns att min farfar använde den... Gahns webb |
|
|||
|
Av de gamla klassikerna föredrar jag Aqua Vera, den doftar förvånansvärt gott och mycket manligt på ett gammaldags vis. Den är dock mycket svårare att få tag på än HEGA, som är ren skit.
Synd bara att Aqua Vera är så dåligt koncentrerad och bara finns i rakvatten - hade den funnits i Eau de Toilette hade jag köpt den direkt. Är inte så förtjust i många av dagens herrparfymer, som ofta är för unisexartade i tonen. |
|
|||
|
Tabac har jag faktiskt inte kört med på många många år - säkert var det tillbaka på 80-talet någon gång - men det stämmer att den verkar ha fått något av en revival. Minns dock som sagt inte karaktären på den, men kanske något man borde återuppleva för skoj skull för att testa.
![]() Räknar dock inte in Tabac i samma "billiga rakvatten"-kategori som HEGA och Aqua Vera eftersom den är lite mer sostifikerad, den finns ju exempelvis inte att köpa i dagligvarubutiken (som MAXI eller hemköp) i samma utsträckning. |
|
|||
|
Hallå! Efter att ha rakat både mig själv, och mina vänner använder jag HEGA rakbalsam. Har provat det på kanske sju vänner och alla har gillat den friska doften och den kylande känslan den avger. Tycker själv den är kanon också!
Mvh Michael Larsson |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|