Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Rakning och skägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-02-15, 20:01
Member

Reg.datum: nov 2009
Luzen is on a distinguished road
Standard rakborste från Kicks/Åhlens

Någon som vet något om kvalitén på den borste som bl a Åhlens och Kicks säljer för 199 kr?

tänkte ev ha den som reseborste.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-02-16, 19:59
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Har inga personliga erfarenheter av den, mer än att jag kände på en för något år sedan och det ingav inget förtroende om du frågar mig.

Nej, skulle jag vara du skulle jag satsa på en riktig reseborste, från tex Edwin Jagger (guapo_se - produkter för män inom accessoarer, dofter, hudvård och rakning till exempel). Visst att den är dryga hundringen dyrare, men jag tror att du tjänar på det i längden. Dessutom är den grymt mycket snyggare

/A
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-02-16, 20:58
Member

Standard

Den är säkert bra men jag funderar på denna isället.
En syntet som fått bra omdömen på B&B.
The English Shaving Company - Edwin Jagger shaving accessories, shaving creams and aftershaves

en syntetisk torkar ju fortare och tar inte lika mycket stryk om den inte skulle torka helt innan man packar ner den.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-02-17, 07:32
Member

Reg.datum: apr 2009
janwett is on a distinguished road
Standard

Varför inte köpa Gents Silvertip? Jag är fullständigt övertygad om att du får bra mycket bättre borste för samma pengar.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2010-02-17, 15:27
Senior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luzen Visa inlägg
Den är säkert bra men jag funderar på denna isället.
En syntet som fått bra omdömen på B&B.
The English Shaving Company - Edwin Jagger shaving accessories, shaving creams and aftershaves

en syntetisk torkar ju fortare och tar inte lika mycket stryk om den inte skulle torka helt innan man packar ner den.
Där tror jag att du är inne på någonting, att en syntet torde vara bättre i det avseendet. Själv är jag inget fan av syntetborstar, utan skulle satsa på en lite sämre kvallitéts grävlingshår (dvs inte silvertip, som rimligtvis borde ta längst tid att torka?). Men som sagt, en syntet borde vara det bästa alternativet där.
Förresten, en borste med fodral (som den EJ) gjord för att resa borde väl ha ett lite ventilerat fodral?

/A
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2010-02-17, 16:22
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av janwett Visa inlägg
Varför inte köpa Gents Silvertip? Jag är fullständigt övertygad om att du får bra mycket bättre borste för samma pengar.
Jag har redan en sådan och vill ha en borste till för resor.
En som är lite mindre och som jag inte behöver vara rädd om så jag kan packa ner den våt....

Och till gents silvertip har jag inte hittat något bra förvaringssätt i resväskan.
både borste och skaft är stora....
Tips mottages tacksamt...

Senast redigerad av Luzen den 2010-02-17 klockan 18:22
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2010-02-17, 18:23
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Axel_ Visa inlägg
Där tror jag att du är inne på någonting, att en syntet torde vara bättre i det avseendet. Själv är jag inget fan av syntetborstar, utan skulle satsa på en lite sämre kvallitéts grävlingshår (dvs inte silvertip, som rimligtvis borde ta längst tid att torka?). Men som sagt, en syntet borde vara det bästa alternativet där.
Förresten, en borste med fodral (som den EJ) gjord för att resa borde väl ha ett lite ventilerat fodral?

/A
Fodralet är inte ventilerat...
Du har PM, Axel.
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2010-02-17, 19:54
Senior Member

Standard

Vet inte hur det är med gents borste, men Edwin borsten som ser i princip likadan ut (som jag för övrigt har) kom i ett rör, och det funkar utmärkt att transportera borsten i för min del. Har borrat några hål i undre delen av röret så den vädrar lite (efter tips i en tråd på flashback tror jag det var), och de gånger jag nu transporterat borsten har den åt minstonde luktat helt okej när den kommit fram. Och då har jag endå rakat mig på avresdagen, det enda jag gjort är att torka den som vanligt med en handduk och vänta kanske en halvtimme innan jag stoppar ner den. Samt, givetvis, tagit upp den så fort jag kommit hem.

//Axel
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2010-02-17, 19:59
Member

Standard

gents borste kom i en stor pappask och jag har inte hittat någon passande tub.
Skaftet är ju 3,5 cm i diam.
var på apoteket idag men det fanns inget.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2010-04-05, 14:18
bAkewelles avatar
Junior Member

Reg.datum: jul 2009
bAkewelle is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till bAkewelle
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luzen Visa inlägg
Någon som vet något om kvalitén på den borste som bl a Åhlens och Kicks säljer för 199 kr?

tänkte ev ha den som reseborste.
Min bortse är ganska bra men när jag använder tabac raktvål så lossnar hår från borsten, även vid bodyshop rak kräm

Senast redigerad av bAkewelle den 2010-04-05 klockan 22:34 Anledning: delvis inkorrekt
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är