|
|||
|
Jo, självklart skall kniven visas upp! Hade nog en säkerhetsaspekt i huvudet med tanke på barnen i hemmet. Fast det är ju bara ställa utom räckhåll
Tänkte mest ny låda för transporter. Tycker helt enkelt inte en plastlåda duger! |
|
|||
|
Jaha, ja en rakkniv i kombination med mindre barn är nog inte så bra... Den är farlig nog för vuxna
![]() Dock så skulle jag skaffa mig en reserakkniv och inte använda en finare rakkniv till det, just för att det är lätt att tappa bagage eller kanske till och med få den beslagtagen av någon person från ordningsmakten utomlands som tycker att den är ett vapen. Eller helt enkelt köra med en safety razor när man är på resande fot? Nej nog med OT. Hade postat en ny bild på mit kit om det fanns någonting nytt att fota. /A |
|
|||
|
Kan inte hålla mig utan jag postar en bild på hela kitet!
Det består som synes av:
Strigeln till kniven har jag tillverkat själv av tjock fint läder. Läderfett köptes på EKOs hästavdelning. Det verkar fungera fint. Sedan finns det ett Alunstift om olyckan är framme. Jag känner att jag nu har ett mycket kompetent rakset både för hemmet och när jag är på resande fot. |
|
|||
|
Kul att se vad för knivar, hyvlar och produkter som andra använder.
Här kommer ett bidrag från mig: Rakkniv-Silverwing nr 212 Rakhyvel- Merkur 34 C Raktvål-Tabac Rakkräm burk-Taylor of old bondstreet Rakkräm tub-Nivea Proraso- både före och efter rakning American Crew cooling lotion Fredrik |
|
|||
|
Rakhyvel: Merkur 34C
Rakblad: Feather Rakborste: Edwin Jagger Pre-shave oil: The Art of Shaving After shave balm: Zirh soothe Rakkräm: Truefitt & Hill Rakgel: Recipe for men Raktvål: Edwin Jagger Alunstift från apoteket Raktvålskopp från gents |
|
||||
|
Truefitt and hill 1805 shave cream
The body store maca root shave cream Tabac shave soap Edwin jagger Sea buckhorn shave soap och behållare Merkur Futur 700 razer Gillette razer blade 10 pack rakblad Feather 10 pack rakblad Persona rakblad 10 pack budget Blue steel ca 5 pack 2x rakblad Truefitt & Hill Luxury Shave Soap Bowl Truefitt and Hill sample pack Palmolive shave stick Bulldog after shave Nivea sensitive after shave Edwin Jagger best badger hair brush Made in Germany pure badger brush Okänd borste kanske silvertip, hög intensitet Zirth Clean 250 ml L'Oreal face wash Gillette mach 3 turbo o Fusion Power för resande fot Gillette Fusion Hyndra gel sensitive skin. IKEA rostfritt skål 12cm, för rakkräm IKEA mug i plast, för att ha borsten i varmvatten http://www.amazon.com/Gillette-Fusio.../dp/B000MLNVU8 http://www.walmart.com/ip/Gillette-M...i_sku=12559455 Senast redigerad av bAkewelle den 2010-08-17 klockan 17:37 Anledning: mer info |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|