|
|||
|
bild 2.jpg
Hyvel från Edwin Jagger, borste från e-shave och produkter i reseförpackning från e-shave också. Borsten är en av de bästa jag någonsin haft, men så kostade den också 90 dollar och då är den inte ens silvertip. De har en som är ännu finare (silvertip då) och den ligger på 140 dollar. Den enda borste som kommer i närheten och som samtidigt har ett rimligt pris är faktiskt Gents silvertip. Deras rakprodukter är också jättefina men dyra. Senast redigerad av AAA den 2010-03-03 klockan 22:24 |
|
|||
|
Mycket möjligt, det står ingenting på den... Men en super speed tror jag också att det är, den är lik många super speeds som postats på badger and blade
![]() Citat:
//Axel |
|
|||
|
Citat:
![]() /A |
|
|||
|
Kniven är sprillans ny, Edwin Jagger Cut Throat Razor med buffelhorn.
Borsten är ett arv från min farfar. Tror den är minst 40 år gammal men den funkar kanon. Raktvålen ligger bra i sin träskål. Använder rakcrème då jag är ute på resande fot. Jag skall tillägga att jag har en Edwin Jagger DE säkerhetshyvel också. Använder för stunden Dovo-rakblad men kommer prova Feather relativt snart. After Shave lotion för stunden är Edwin Jagger Sandalwood men jag kommer byta till D.R. Harris After Shave Milk. Jag kan verkligen rekommendera att prova rakning med kniv. Lite nervöst men oslagbar känsla. Det känns som rakning "på riktigt". |
|
|||
|
Grymt fint set där Mardukas, även om kniven var lite... ja speciell. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar den, men det viktiga är ju att du gör det. Bra stål är det i den vad jag hört iaf. Borsten var ju grym, det syns på topparna att det är en borste av mycket hög kvalité, en riktigt mjuk silvertip förmodar jag?
/A |
|
|||
|
Citat:
Jag utgår från att det är handtaget som gör dig tveksam till kniven. Jag gillar den "skarpt" (ursäkta!) och lenheten i buffelhornet är fantastiskt. Synd bara att den kom i en billig plastlåda. Jag skall snida till en lite schysstare trälåda har jag tänkt! Kommer med bild på det när det är klart! |
|
|||
|
Citat:
Ja, mycket riktigt så är det handtaget som gör mig fundersam. Inte så mycket för att det inte är snyggt, utan för att jag tycker att det ser stor och klumpigt ut. Men samma sak där, så länge du trivs med det så ![]() Men på det sista förstår jag inte vad en trälåda skulle vara bra för, ett fint ställ som visar upp dyrgripen måste väl vara att föredra? /A |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|