|
|||
|
Ingen som har något bra tips hur man lättast får lödder med Edwin Jagger tvål?
|
|
|||
|
Jag avänder också EJs aloe vera tvål av och till, och brukar få ett perfekt lödder med den.
Testa att låta borsten ligga och suga åt sig vatten ett tag, helst varmt vatten. Skaka ur det överflödiga och ladda borsten i kanske 20-30s (gnugga mot tvålen, gnugga/borsta hela borsten, dvs sidorna också). Om du har svårt att få det att löddra så testa att bygga upp ett lödder i en skål eller i handflatan, att bygga upp direkt i ansiktet kan vara svårt i början med tvål. Om det fortfarande inte funkar, tillsätt mer vatten tills det löddrar, doppa spetsen av borsten i vatten och försök igen. Annars kan du prova "the upside down lathering trick), att "ladda" borsten upp och ner (hålla den upp och ner när du gnuggar den mot tvålen). Lycka till ![]() /Axel |
|
|||
|
Citat:
Sedan har jag gått över till skålen. Tack, nu får jag prova lite längre mot tvålen innan jag går över till skålen igen... |
|
|||
|
Egentligen ska det inte behövas så mycket, men 5-10s låter för lite i vilket fall. En annan sak som många gör fel i början är att dom inte har i nog med vatten, när man laddat borsten behöver man oftast tillsätta en tesked ca med vatten för att det ska löddra bra.
Om inte du får ut något av mantics videor, kolla denna guiden (dock på engelska) How to make great lather from a soap ~ Tutorial - Badger & Blade Lycka till! //Axel |
|
|||
|
tack för länken! Nu löddrar det bra!
en annan fråga... tvålen är betydligt mindre i diameter än tvålkoppen så den roterar när jag laddar borsten... vilket gör att det skum som bildas när jag laddar borsten, innan jag vispar i rakskålen, åker ner mellan tvål ock kopp. det skummet vill man ju ta vara på då det verkar vara lättare att få till lödder då... Skall man värma tvålen så den flyter ut? Mikro? eller skall jag låta det vara? När jag ser alla bilder och videos på tvålkoppar så täcker den hela koppen.... Hittade svaret... http://www.badgerandblade.com/vb/showthread.php?t=23892 Senast redigerad av Luzen den 2010-01-15 klockan 20:35 Anledning: Hittade själv svaret... |
|
|||
|
Citat:
//Axel |
|
|||
|
Citat:
Sedan rev jag ner den och la till några droppar vatten, blev kanon. Och vad det löddrar nu! Vilken skillnad! Och vilket forum! Kanon. Dock lite dåligt med aktivitet ibland. Tur vi är några som håller igång det..
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|