Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Rakning och skägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-01-11, 19:26
Herr_Melanders avatar
Junior Member

Reg.datum: jan 2010
Herr_Melander is on a distinguished road
Standard Nybörjarkit..

Hej allihop, jag är inte nybörjare på rakning, dock hade jag tänkt gå över till kniv och safteyrazor istället.

Det jag ville haft hjälp med av er andra eminenta medmänniskor är följande, förslag på produkter som ni anser är bra.

Söker då produkter för, före, under samt efter rakning. Samt vilken borste/hyvel/kniv du använder och om du är nöjd, många frågor från en som inte vill köpa massa onödiga saker som sedan bara står.

Tillägas bör att jag har ju ingen sibirisk björnväxt i ansiktet, dock heller inget moppefjun som i bästa fall gnugas bort med grov frotté.

Tack för vänligheten.

Herr Melander
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-01-14, 20:31
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Nu rakar inte jag mig med kniv personligen, ska dock börja med det snart är planen. Safetyrazor använder jag dock dagligen och har så gjort ett tag.

Men min rekommendation är att du börjar med Safetyrazor (som jag hedanefter kommer kalla DE, dvs Double Edge), då får du in tekniken med att bygga upp lödder, använda rätt vinkel etc.

Till att börja med, kolla in Mantic59s videor på youtube, YouTube - mantic59, riktigt bra filmer i princip allihop.

Sen angående produkter, så kan man bara konstatera att det är väldigt individuellt vad man gillar, men några säkra kort som inte kostar för mycket är:

Merkur 34C dubbelbladshyvel (Safety razor)

Gents Shaving Kit Ivory, komplettera gärna tvålen med någon kräm och använd båda, se filmer "superlather" för mer info.

Merkur Super Platinum Dubbelrakblad 10-pack att börja med och sen Feather Dubbelrakblad 10-pack när du fått in tekniken.