Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Rakning och skägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21 (permalink)  
Gammal 2010-01-23, 09:21
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Ganska märkligt, för enligt egen erfarenhet är gents nästan alltid otroligt snabba med frakten, max 2-3 dagar har det tagit för mig varje gång. Antar att nån av dina prylar inte var i lager?

//Axel
Svara med citat
  #22 (permalink)  
Gammal 2010-01-24, 19:35
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Axel_ Visa inlägg
Det där är ju såklart också individuellt, jag har testat alla och kommit fram till att L300s är bäst (och av en händelse billigast), en grå tub för runt 300 spänn. Den svider (i alla fal på mig) rätt rejält, men innehåller lite alkohol samt ämnen som dämpar irritation, och det funkar i vart fall på mig, för sen jag började med den har jag inte haft någon irritation i princip. Den kan dock verka lite uttorkande iom att den innehåller alkohol, så jag kombinerar den med en random ansiktskräm (L300s anisktskräm för män funkar också väldigt bra för övrigt).
En till fördel med L300s produkter är att de inte är alls hårt parfymerade, så man kan ha på vilken parfym som helst sen utan att lukterna skär sig.

//Axel
Varför använder du alkohol i ansiktet? Det är bättre att du skaffar produkter som motverkar ddin feta hud. Alkoholen kommer bara att föstöra din hud och dessutom kommer din hud att producera mer talg (fett) varpå du kommer att använda ännu mer alkohol .. lite moment 22 där ..
Svara med citat
  #23 (permalink)  
Gammal 2010-01-25, 17:07
Herr_Melanders avatar
Junior Member

Reg.datum: jan 2010
Herr_Melander is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luzen Visa inlägg
Herr Melander, köpte du det du skrev?
vad är du mest nöjd med? Inte nöjd med?
en liten recension för oss nyfikna...?
Jaha då har paketet änteligen anlänt. Väntar bara på min Matador Sport, sen så skall jag testa och utvärdera...

Eftersom jag bara kört racerrakning á la gillette mach 3 power supersport med vibrator, så får ni ha överseénde med att jag får ha en lite inlärningsperiod först.

Kunde naturligtvis inte hålla mig när paketet kommit utan 3 sek efter paketet vart öppnat, stog jag och löddrade upp ett fint skum.. allt efter Mantic59´s videor om " a perfect lather".

Kändes riktigt bra men väntar otåligt på min Matador...

På återseénde mina vänner.
Svara med citat
  #24 (permalink)  
Gammal 2010-01-25, 17:44
AAA AAA är inte uppkopplad
Junior Member

AAA is on a distinguished road
Standard

Kanske missade det men vad är Matador Sport? Googlade men hittade inget som det kunde vara.
Svara med citat
  #25 (permalink)  
Gammal 2010-01-25, 19:06
Member

Reg.datum: nov 2009
Luzen is on a distinguished road
Standard

Måste säga att det är modigt att starta sin "wet-shave"-karriär med en gammal matador. Själv började jag med en justerbar Merkur Futur.
Svara med citat
  #26 (permalink)  
Gammal 2010-01-25, 19:07
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AAA Visa inlägg
Kanske missade det men vad är Matador Sport? Googlade men hittade inget som det kunde vara.
en sådan...
http://preview.tradera.com/235/95175235_1.jpg
Svara med citat
  #27 (permalink)  
Gammal 2010-01-25, 21:38
Herr_Melanders avatar
Junior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luzen Visa inlägg
Måste säga att det är modigt att starta sin "wet-shave"-karriär med en gammal matador. Själv började jag med en justerbar Merkur Futur.
No guts - No glory
Svara med citat
  #28 (permalink)  
Gammal 2010-01-27, 16:08
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandra Visa inlägg
Varför använder du alkohol i ansiktet? Det är bättre att du skaffar produkter som motverkar ddin feta hud. Alkoholen kommer bara att föstöra din hud och dessutom kommer din hud att producera mer talg (fett) varpå du kommer att använda ännu mer alkohol .. lite moment 22 där ..
Du har en poäng där, men tyvärr har jag inte hittat någon balm som fungerar lika bra mot irritation efter rakning. Med alla andra, dyra som billiga har jag fått irritation främst på halsen men även i andra delar av ansiktet, vilket fått mig att gå tillbaka till L300 och använda en vanlig (Nivea) fuktkräm om huden känns lite uttorkad pga alkoholen.

Jag har testat andra produkter med div kamomill, aloe vera och annat som ska lugna ner huden efter rakning, men om du har något förslag på bättre produkter mottages dessa tacksamt!

//Axel
Svara med citat
  #29 (permalink)  
Gammal 2010-01-27, 16:15
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Axel_ Visa inlägg
Du har en poäng där, men tyvärr har jag inte hittat någon balm som fungerar lika bra mot irritation efter rakning. Med alla andra, dyra som billiga har jag fått irritation främst på halsen men även i andra delar av ansiktet, vilket fått mig att gå tillbaka till L300 och använda en vanlig (Nivea) fuktkräm om huden känns lite uttorkad pga alkoholen.

Jag har testat andra produkter med div kamomill, aloe vera och annat som ska lugna ner huden efter rakning, men om du har något förslag på bättre produkter mottages dessa tacksamt!

//Axel
Jag använder L oreal Hydra sensitive After Shave Balm.
den är oparfymerad och funkar näst bäst av de jag provat hittills.
Dermalogicas Post Shave Balm är lite bättre men i en annan prisklass.
Även den är oparfymerad.
Svara med citat
  #30 (permalink)  
Gammal 2010-01-27, 19:47
Herr_Melanders avatar
Junior Member

Standard

Rakat mig 2ggr nu med produkterna, en gång med gillette hyvel av senaste modell samt en gång med matadoren.
Upplever irritation på halsen båda av gångerna...
Lurar på om det är aftershave balmen som spökar även för mig, man är kanske av känslig karraktär..

Och ja Luzen, matadoren va finare i verkligheten än på bild :-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är