|
|||
|
Citat:
Jag är ju Sveriges yngsta 40+ are. :-) har rakat mig med hyvel i många år men har precis slutat med gel och gått över till riktiga tvålar och krämer. Som du sa är det bättre fart på B&B´s forum. Dock saknar jag många produkter under "reviews". |
|
|||
|
Ja det är ett beslut få ångrar att dom gjort, bara att grattulera till att du vågade göra det och gå mot strömmen (och all reklam om 100blads hyvlar).
![]() En annan nackdel (i och med att det är ett amerikanskt forum till stor del) är att många av produkterna inte går att köpa i sverige, utan ofta kräver att man importerar från tex staterna. Ta kitet med blad som dom alltid rekommenderar för att man ska hitta "sitt" blad (ett par av varje blad på marknaden att prova på), det har aldrig jag hittat i Sverige? Samma sak med alla olika blad, mer än Feather, Gillette, Mercur och något mer märke är det ganska dött på bladfronten. Tur att Feather finns hur som helst, det känns som att dom gör alla andra blad överflödiga ![]() //Axel |
|
|||
|
Kör också Feather, har testat Merkur men de var kassa, räckte 2 rakningar.
Har funderat på att testa något storpack på Ebay (usa) av Personna red Pack som skall vara hyggligt nära feather. Även dorco st300 skall vara bra. Intresserad av att dela på ett 100 pack Israeli Personna red pack? 100-Red Pack Israeli Personna Double Edged Razor Blades - eBay (item 270488431118 end time Jan-19-10 16:08:20 PST) |
|
|||
|
Har samma erfarenheter av Mercur, inga höjdare. Rätt bra att lära sig på dock, risken att skära sig borde vara under 0.
Om man vill testa ett par bra Personna blad ska man knalla till sin närmaste konsumbutik (eller ja, Coop eller vad dom heter nu) och köpa sig ett paket av deras blad, som är Personna med coops märke på. (och som det inte står Personna på, men enligt B&B var det vanligt att just Personna gjorde blad åt andra tillverkare utan logo på, och de såg exakt likadana ut, både förpackningen med blad och bladen), som för övrigt ser ut såhär: ![]() Ang att dela ett paket så kan det absolut vara aktuellt i framtiden, just nu har jag dock köpt på mig Featherblad så jag har det kommande året. //Axel |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|