Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Produkter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-05-26, 14:57
Junior Member

Reg.datum: maj 2009
runeraptor is on a distinguished road
Standard Ljusare läppar?

Hej, behöver tips om en produkt samt inköpsställe (gärna internet) för ngn form av stift eller så för att göra läpparna ljusare. När jag dricker alkohol blir mina läppar fruktansvärt röda när blodcirkulationen kommer igång. För ngt år sen gjorde jag som bratsen o smetade på idominsalva, dock absolut inte det resultatet jag letar efter, jag har sökt runt väldigt länge o mkt o det enda jag hittar är: Gaultier Monsieur Lip Balm (white) som går mot det vita hållet.

Ngn som vet ngn annan men lättåtkomlig produkt eller kanske vart man får tag i denna Gaultier Monsieur Lip Balm. Tack så jättemkt på förhand.

/Rudolf med röda läppen
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-05-28, 09:48
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Gaultier Monsieur Lip Balm finns att hitta på diverse nätsidor. Har dock inte hittat den hos någon svensk sida ..

Men vilken produkt du än använder för att ljusa upp dina läppar så kommer det att se onaturligt och sminkat ut. Om det är ok för din del så rekommenderar jag ett halvtäckande täckstift. Finns i alla prisklasser.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-05-28, 11:22
Junior Member

Standard

Alltså, jag vill ge läpparna en ljusare ton, om jag tar väldigt tunnt lager ser d kanske inte så sminkat ut. Dessutom gör d mig inte så mkt, heller sminkat snyggt än rödsprängda läppar. Vet du ngn bra sida där man kan få tag i det utan att behöva betala massa i frakt?
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2009-05-28, 11:24
Junior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandra Visa inlägg
Gaultier Monsieur Lip Balm finns att hitta på diverse nätsidor. Har dock inte hittat den hos någon svensk sida ..

Men vilken produkt du än använder för att ljusa upp dina läppar så kommer det att se onaturligt och sminkat ut. Om det är ok för din del så rekommenderar jag ett halvtäckande täckstift. Finns i alla prisklasser.
Föressten vad menar du med ett halvtäckande täckstift? Är inte så hemma i branshen, kan du ge ngt tips på sida o vart jag ska leta? Som sagt, letar efter vitt eller iaf ljust.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2009-05-28, 15:44
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runeraptor Visa inlägg
Föressten vad menar du med ett halvtäckande täckstift? Är inte så hemma i branshen, kan du ge ngt tips på sida o vart jag ska leta? Som sagt, letar efter vitt eller iaf ljust.
När man pratar make-up så finns det heltäckande och halvtäckande (sk. semitäckande) produkter allt beroende hur en hud ser ut och vilket resultat man vill uppnå.
Det allra bästa du kan göra är att gå till en makeup-butik eller parfymeri för att hitta. Tro mig, det är en djungel out there och kan vara ett h-e även för mig att hitta rätt ( och då har jag ändå jobbat i branchen ett antal år!)

Det finns läppstift som är hudfärgade och helt utan glans för att man ska kunna dölja läpparna helt (används bla av dom som helt vill ändra form på sina läppar. Dom döljer och sedan ritar man dit önskad form med sk läppenna)

Gå till 'makeup store' eller om du har en 'face stockholm' där du bor. Dom har en hel uppsjö av olika täckande produkter ...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är