Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Produkter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-05-17, 19:03
Junior Member

Reg.datum: okt 2008
laphroaigman is on a distinguished road
Angry The art of shaving

Är det någon mer än jag som har problem med deras rakolja? Man får ju f-n tvätta sig i ansiktet med bensin för att få bort den? Skämt åsido, den är fruktansvärt fet och klibbig och jag får faktiskt utslag av den om jag inte tvättar mig riktigt ordentligt med tvål efter rakningen. tacka vet jag Clarins och American Crew, riktigt bra oljor.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-05-17, 21:03
Junior Member

Reg.datum: maj 2009
Ravend is on a distinguished road
Standard Jag håller med

Jag håller verkligen med! I beskrivningen säger de att den är dryg, man kanske ska låta oljan sitta kvar i 24 tim så att man kör två "rakomgångar" på samma mängd olja.

Jag gick direkt tillbaka till det jag använde innan. En vanlig naturtvål från Thann & Harnn och sen deras rakvatten efter. Ja vet att det låter fel med vanlig tvål men det funkar jättebra, ingen irritation överhuvudtaget.

Bra mkt billigare också...
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-05-28, 09:51
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laphroaigman Visa inlägg
Är det någon mer än jag som har problem med deras rakolja? Man får ju f-n tvätta sig i ansiktet med bensin för att få bort den? Skämt åsido, den är fruktansvärt fet och klibbig och jag får faktiskt utslag av den om jag inte tvättar mig riktigt ordentligt med tvål efter rakningen. tacka vet jag Clarins och American Crew, riktigt bra oljor.
Jag håller med, den är ganska tjock. Till rakning är en tunnare olja mer lämpad just för att de är lättare att jobba in och fördela.

Denna oljan är däremot riktigt bra som massageolja, eller som en bevarande/återfuktande olja på tex sommartorra och brända ben.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2009-06-04, 10:19
Junior Member

Reg.datum: jun 2009
Danielito is on a distinguished road
Standard

Jag använder oljan dagligen och jag känner inte alls igen mig. Menar du att du har olja kvar på huden efter du har rakat dig!! Det låter ju helskumt. Jag är sjukt nöjd, inte bara med oljan, utan med alla rakprodukterna från The Art Of Shaving.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2009-06-12, 06:01
Member

Reg.datum: jan 2009
Big T is on a distinguished road
Standard

Kan endast hålla med. Jag har testat den profesionellt men alldeles för tjock/"trög". Jag använder Zirh´s pre shave oil å den är för detta mycket bättre. Även Amercian Crew´s är att rekomendera. Då dessa är betydligt "lättflytliga".
Men även en gammal mästare sa att en bra olivolja är inte att förakta men då har man en doft att "jobba" med.

I övrigt så är dock det mesta i rakväg från Art Of Shaving klockrena.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2009-06-15, 10:56
Mathiass avatar
Super Moderator

Reg.datum: jun 2008
Mathias is on a distinguished road
Standard

Jag gillar verkligen AoS oljan, fet och dryg, som en annan!
Har inte haft några problem att tvätta av den, och jag tycker den är bättre än de mer lättflytande. Underlättar min rakning, men det där är så olika.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are