|
|||
|
Som jag ser det finns det två doft-fåror: Musk eller fräscht. Och kollar vi vad du fått för svar så är det nog inte någon som sagt samma. Så vad lär du dig av det?
Precis, att det är jäkligt subjektivt. Själv blandar jag tradition med innovation och kör Truefitt & Hill 1805 och Chanel Bleu. (Inte samtidigt så klart) |
|
|||
|
Jag kollar inte specifikt på så kallade herrdofter utan provar alla parfymer. tillverkarna kom på 80-talet på att de helt hade missat 50% av befolkningen och började paketera dofterna i "maskulina" flaskor och kallade det för herrparfymer. En del parfymer marknadsförs t.ex. i Europa som damdofter medan de i USA marknadsförs som herrdofter. En parfym är individuell, den ändrar karaktär beroende på en persons hud så därför är det svårt att prata om "maskulina" dofter.
Med den insikten har utbudet av parfymer ökat med 100% ![]() Det är mycket pengar i det här, en bra pafym kan omsätta upp mot 4 miljarder och de stora "klädmärkena" Armani, Chanel, YSL etc. får 80% av sin omsättning från parfymer. Det är bla därför man "hittade på" herrparfymer. Senast redigerad av webguide den 2011-07-22 klockan 07:10 |
|
|||
|
Förr använde jag ganska oftast parfym.
Men det blev inte bra med detta ihopa med rakkräm oavsätt märket. För då blandar man mängder av doft parfymer,så det blir för mycket utav varje. Numera rakar jag mig med Truefitt&Hill West India Lime och använder aftershave balsam utav samma doft som i rakkräm. Det blir så in i helskotta suveränt utan att överdriva med olika doft parfymer. |
|
|||
|
Kan rekommenda Givenchy Play Intence 760 för stora flaskan här i sverige, i england 400:- SEK, kolla på www.fuuglio.se
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|