Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Produkter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2012-01-24, 16:51
Junior Member

Reg.datum: jan 2012
larzone is on a distinguished road
Standard BIC Säkerhetshyvel

Hej!

Helt ny medlem och helt grön på rakning med säkerhetshyvel. Jag vill inte lägga 1000:- på en hyvel för att sen konstatera att det inte är något för mig. Jag kan köpa en BIC hyvel med ett gäng BIC blad för 40:-. Om jag beställer t.ex. Featherblad, duger då BIC:en som instegsmodell?

Letar lite på Tradera också, finns ju en del Matador och Gillette, är dessa bra? Slutar ju oftast under 250:-.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2012-01-28, 10:13
bAkewelles avatar
Member

Reg.datum: jul 2009
bAkewelle is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till bAkewelle
Standard Start kit

Citat:
Ursprungligen postat av larzone Visa inlägg
Hej!

Helt ny medlem och helt grön på rakning med säkerhetshyvel. Jag vill inte lägga 1000:- på en hyvel för att sen konstatera att det inte är något för mig. Jag kan köpa en BIC hyvel med ett gäng BIC blad för 40:-. Om jag beställer t.ex. Featherblad, duger då BIC:en som instegsmodell?

Letar lite på Tradera också, finns ju en del Matador och Gillette, är dessa bra? Slutar ju oftast under 250:-.
Nej feather bladen bladen är för vassa om man är ovan, och en rakhyvel kostar inte 1000 kr ett merkur 34c starkit kostar bara 829 kr för alt man behöver för att börja raka sig
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2012-01-30, 07:54
Junior Member

Reg.datum: jan 2012
larzone is on a distinguished road
Standard

Det var ingen BIC, det var någon kinesisk skithyvel. Har kommit över några gamla Gilette och Matador. Matador ska vara ganska aggressiv så jag får väl börja med Merkurblad.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är