Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Produkter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-12-29, 00:28
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Serian is on a distinguished road
Standard Läppar

Vad använder ni mot torra läppar? Prövat clarins for men och fann den så där. Tänkte om nån lyckats hitta nåt roligt och är sugen på att dela med sig
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-12-29, 11:28
Piffens avatar
Senior Member

Piffen is on a distinguished road
Standard

Lypsyl.. Fungerar utmärkt. Apoteket har ett utmärkt sortiment av bra, billiga cerat, balsam och allt vad det nu heter.

Carmex, Rose & Co m.fl - läppbalsam - fungerar fint. Även Elisabeth Arden 8 hour cream bör väl nämnas i sammanhanget.

Det är ju en smaksak, du får inte bättre grejer bara för att lägger på 200 spänn, men det är ju alltid kul med lite vardagslyx..
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-12-29, 17:32
Senior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piffen Visa inlägg
Lypsyl.. Fungerar utmärkt. Apoteket har ett utmärkt sortiment av bra, billiga cerat, balsam och allt vad det nu heter.

Carmex, Rose & Co m.fl - läppbalsam - fungerar fint. Även Elisabeth Arden 8 hour cream bör väl nämnas i sammanhanget.

Det är ju en smaksak, du får inte bättre grejer bara för att lägger på 200 spänn, men det är ju alltid kul med lite vardagslyx..
Lypsyl fungerar men känns tveksamt om man jämnför det med t.ex. clarins. 120kr känns väldigt mycket för lypsyl. Blir nog att pröva carmex nästa. Verkar fått bra betyg av andra också.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-12-29, 20:45
Piffens avatar
Senior Member

Piffen is on a distinguished road
Standard

120 kr för Lypsyl?

Det kanske inte framgick eftersom jag skrev slarvigt, men som svar på din fråga: jag använder Lypsyl och är väldigt nöjd med det. Billigt och bra, i mitt tycke.

Ja Carmex är väl väldigt uppskattat, men det är också väldigt hajpat så hur tillförlitliga utmärkelser och favoritplaceringar hos diverse dussinkändisar är kan man ju fundera över.. Men å andra sidan är ju faktiskt Försvarets hudsalva hajpad den med och den är ju faktiskt riktigt bra.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-12-29, 20:53
Junior Member

DevizioN is on a distinguished road
Standard

Använder själv vanligt lypsyl(läppsyl?) Eucerin just nu.. Kvinnan tyckte det var nått som ej var bra med försvarets hudsalva, kommer inte på vad nu.. dock vet jag inte om den jag bytt till är mycket bättre..

I vilket fall har båda gjort sitt jobb mycket bra. De man får se till personligen är väll att inte fukta läpparna själv med tungan för mycket.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2008-12-30, 09:53
Senior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piffen Visa inlägg
120 kr för Lypsyl?

Det kanske inte framgick eftersom jag skrev slarvigt, men som svar på din fråga: jag använder Lypsyl och är väldigt nöjd med det. Billigt och bra, i mitt tycke.

Ja Carmex är väl väldigt uppskattat, men det är också väldigt hajpat så hur tillförlitliga utmärkelser och favoritplaceringar hos diverse dussinkändisar är kan man ju fundera över.. Men å andra sidan är ju faktiskt Försvarets hudsalva hajpad den med och den är ju faktiskt riktigt bra.
Oj, blev lite fel där. 120kr för clarins. Det är nog alltid värt ett försök. Aldrig riktigt gilllat försvarets, blir så kladdig. Men carmex nästa.

Citat:
Ursprungligen postat av DevizioN Visa inlägg
Använder själv vanligt lypsyl(läppsyl?) Eucerin just nu.. Kvinnan tyckte det var nått som ej var bra med försvarets hudsalva, kommer inte på vad nu.. dock vet jag inte om den jag bytt till är mycket bättre..

I vilket fall har båda gjort sitt jobb mycket bra. De man får se till personligen är väll att inte fukta läpparna själv med tungan för mycket.
Prövat Eucerin, det är åt rätt håll iaf måste jag hålla med om.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2009-01-02, 11:51
26cms avatar
Senior Member

26cm is on a distinguished road
Standard

Burts bee´s rekommenderas. Innehåller honung o bivax som gör susen för torra läppar
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2009-01-15, 15:09
GeneralKnass avatar
Member

GeneralKnas is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DevizioN Visa inlägg
Kvinnan tyckte det var nått som ej var bra med försvarets hudsalva, kommer inte på vad nu..
Vad är det i försvarets som inte är bra? finns inget som är så bra som försvarets ..

DevizioN, fråga din kvinna!
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2009-01-17, 16:29
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralKnas Visa inlägg
Vad är det i försvarets som inte är bra? finns inget som är så bra som försvarets ..

DevizioN, fråga din kvinna!
Hmm .. kan vara BHT. Ett konserverigsmedel som anses vara hälsovådligt och miljöfarligt men effektivt. Överkonsumtion av försvaret kan ge kontaktexem.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2009-01-18, 14:18
Junior Member

Reg.datum: jan 2009
onelab is on a distinguished road
Standard Lypsyl

Värt att läsa om lypsyl ni som tycker det är bra.
Beroende av lypsyl.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är