Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Produkter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-10-03, 10:46
Junior Member

Reg.datum: sep 2008
clox is on a distinguished road
Standard Val av produkter

Hej!
Jag är en kille på 22 år som har börjat spana väldigt mycket på det är med ansiktsrengöring och allt som hör till. Har knappt gjort någontig åt det hållet tidigare.

Jag har upptäckt att det är en hel del att lära, och även när man har lärt sig vad man ska ha och så, så finns det ju hur många olika märken som helst.
Har en del andra frågor med för den delen.
Sen så vill jag även säga att jag inte direkt har mycket med pengar, så om möjligt så vill jag köpa så billiga podukter som möjigt, men deras effekt går ju i första hand så klart.

Först och främst måste jag ju ha en Ansiktstvätt
ZIRH CLEAN 250 ml - Alpha Hydroxy ansiktstvätt
verkar bra. Någon som kan rekomendera en bättre eller billigare?

En ögonkräm behöver jag definitivt eftersom att jag har så mörka ringar under ögonen vilket inte är så hett. Har kollat på en del olika här..

DR Harris Crystal Eye Gel - Ögonkräm
gents.se - Pris: 109 kr (Ordinarie pris: 129 kr)

ZIRH RESTORE - Örtbaserad ögonkräm
gents.se - Pris: 349 kr

Recipe: Under Eye Gel - Uppstramande ögongel
gents.se - Pris: 235 kr

DR Harris Crystal Eye Gel är definitivt den som lockar mig mest, den är bra mycket billigare än de andra, men ha ändå jävligt bra kund-betyg. Några kommentare här?

Sedan en ansikts-scrubb då..

ZIRH SCRUB - Aloe ansiktscrub
gents.se - Pris: 205 kr

Clarins Men Active Face Scrub
gents.se - Pris: 230 kr

Några andra att rekomendera här?
Undrar även över en sak, det finns ju sånahär scrub-handskar eller lappar som man kan använda i duschen, är dessa något att ha? Ersätter scrub-krämerna dessa eller är det bra att använda bägge?

Ansiktsmask

ZIRH CLAY MASK - Stabiliserande lermask
gents.se - Pris: 230 kr

Ansiktsmask vill jag definitivt prova, jag har definitivt ingen problem-fri hy, och jag vill göra allt för att få den fin... Finns det bättre/billigare? HM har ju en del vet jag, är de något att ha? Billigare är de också, eller jag vet i och för sig inte hur länge Zirh clay mask håller men..

Har även kollat på..
ZIRH FIX - Förebyggande gel mot oren hy och blemor
gents.se Pris: 310 kr

..då jag även har en del finnar och så. men å andra sidan så vet jag att många blir av med sina finnar genom att sköta sitt ansikte som man ska, vilket jag verkligen inte har gjort, så jag väntar nog med denna ett tag, återstår finnarna efter jag har varit jätte snäll mot ansiktet ett bra tag så kan jag ju testa något sånthär kanske?

Ansikts-återfuktning

ZIRH CORRECT - Multivitaminrik fuktighetskräm
gents.se - Pris: 345 kr

Förlag till bättre alternativ?

Är medveten om att dethär beror på min ansiktstyp... Har läst en del om detta, men är inte helt säker på vad jag har. Har definitivt inte torr hy, och inte heller normal hy.. Så jag har väl fet eller bland-hy, pormskar har jag hur mycket som helst av, klämmer ut typ 5 kilo om dagen.
Vart ska man ända sig om man vill ta reda på säkert vad man har för hudtyp?

Finns det något bra paket någonstans som någon kan rekomendera kanske?

Och hur är det gratisprover? Kan man få det någonstans, så man enklare och billigare kan lista ut vad för produkter som funkar bra för en?

Sen så är det ju allt som hör till rakningen också, inte hunnit kolla mycket på det än men ska göra det... Är jätte sugen på att införskaffa mig en bra rakkniv.

Tacksam för all hjälp jag kan få om allt dethär, är verkligen en newbie som knappt kan någonting om ämnet, så minsta kommentar uppskattas =)
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-10-03, 14:51
Mathiass avatar
Super Moderator

Reg.datum: jun 2008
Mathias is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clox Visa inlägg
ZIRH CLEAN 250 ml - Alpha Hydroxy ansiktstvätt
verkar bra. Någon som kan rekomendera en bättre eller billigare?

En ögonkräm behöver jag definitivt eftersom att jag har så mörka ringar under ögonen vilket inte är så hett. Har kollat på en del olika här..

[I]DR Harris Crystal Eye Gel - Ögonkräm
gents.se - Pris: 109 kr (Ordinarie pris: 129 kr)

Några andra att rekomendera här?
Undrar även över en sak, det finns ju sånahär scrub-handskar eller lappar som man kan använda i duschen, är dessa något att ha? Ersätter scrub-krämerna dessa eller är det bra att använda bägge?
Jag skulle vilja tipsa dig om ZIRH sortimentet. De funkar på de flesta hudtyper och är riktigt, riktigt bra. Kostar en del men är klart prisvärda (dryga till tusen).

Vad det gäller ögonkräm så är jag personligen helnöjd med Dr Harris. Det tar ett par dagar innan effekten kommer, använd den morgon och kväll. Ger bra resultat. (En bonus är att den luktar gott, påminner lite om luktsuddigum som vi 70-talister älskade när vi var små. Jag tillhör alltså sockiplast-generationen). Du kan, om det finns kvar några mörka ringar under ögonen, köra med Recipes concealer. .

Nja, scrubhandskarna ersätter inte scrubprodukten men ger helt klart en boost när du ska göra rent ansiktet - använd båda två.

Senast redigerad av Mathias den 2008-10-03 klockan 14:55
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-10-03, 15:31
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mathias Visa inlägg
Nja, scrubhandskarna ersätter inte scrubprodukten men ger helt klart en boost när du ska göra rent ansiktet - använd båda två.

Scrubhandskar OCH scrubprodukt i ansiktet?! Det kanske funkar på en härdad 70-talist men inte på en nästan nyss sprungen 80-talist!

Det sliter väldigt på huen att köra både och men testa dig fram till det som känns bäst.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-10-03, 15:51
Mathiass avatar
Super Moderator

Reg.datum: jun 2008
Mathias is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandra Visa inlägg
Scrubhandskar OCH scrubprodukt i ansiktet?! Det kanske funkar på en härdad 70-talist men inte på en nästan nyss sprungen 80-talist!

Det sliter väldigt på huen att köra både och men testa dig fram till det som känns bäst.
Moahahaha... jodu, de flesta av oss växte upp i en skokartong efter vägkanten, åt varmt grus till frukost, hade runda byggklossar och blev helt marinerade i hjärnan av tv´s "Vilse i pannkakan".
Lite rufft i ansiktet är inget att beklaga sig över. Det ska kännas att man blir ren!
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-10-05, 18:47
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Ja du, Mathias, det är tider vi minns med nostalgiska tårar i ögonen .. det var tider,det!!

Senast redigerad av sandra den 2008-10-05 klockan 19:04 Anledning: felstavat
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2008-10-13, 08:51
Junior Member

Standard

Tack för svaren =)
Jag ska sikta in mej på Zirh då, till att börja med. Och köpa dr harris ögonkräm. så fort jag får stålar iaf.

gärna fler tips och kommentarer =)
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2008-10-13, 18:35
Piffens avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Piffen is on a distinguished road
Standard

Det var en rejäl lista du hade där du..

Zirh clean tycker jag har varit toppen när jag använt den, en av de bättre ansiktstvättar jag använt.

Deras återfuktare ger jag inte mycket för, jag skulle föredra exempelvis Recipe for men eller varför inte testa Nivea? Billigare och med all sannolikhet minst lika bra.

Ögonkräm.. Om jag var du så skulle jag köpa en concealer istället - jag anser att ögonkräm är rena rama lurendrejeriet, speciellt om den kostar 350 spänn. Nä, använd något som verkligen ger resultat - tycker du det är jobbigt med påsar under ögonen etc. använd kylmask, kylpåsar eller liknande en liten stund på morgonen innan du lägger på concealern så slipper du dem.

Zirhs ansiktsmasker har jag bara hört gott om även om jag aldrig prövat dem själv.

Hudanalys kan du ordna på din lokala salong. Åhléns, tror jag iaf att jag läst, erbjuder nån gratis variant, så kika där..
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2008-10-15, 15:24
Junior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piffen Visa inlägg
Det var en rejäl lista du hade där du..

Zirh clean tycker jag har varit toppen när jag använt den, en av de bättre ansiktstvättar jag använt.

Deras återfuktare ger jag inte mycket för, jag skulle föredra exempelvis Recipe for men eller varför inte testa Nivea? Billigare och med all sannolikhet minst lika bra.

Ögonkräm.. Om jag var du så skulle jag köpa en concealer istället - jag anser att ögonkräm är rena rama lurendrejeriet, speciellt om den kostar 350 spänn. Nä, använd något som verkligen ger resultat - tycker du det är jobbigt med påsar under ögonen etc. använd kylmask, kylpåsar eller liknande en liten stund på morgonen innan du lägger på concealern så slipper du dem.

Zirhs ansiktsmasker har jag bara hört gott om även om jag aldrig prövat dem själv.

Hudanalys kan du ordna på din lokala salong. Åhléns, tror jag iaf att jag läst, erbjuder nån gratis variant, så kika där..
Okej, schysst =)
Ska testa någon av de återfuktarna då.
Concealer använder jag regelbundet, även för påsarna under ögonen. Men det täcker ju aldrig helt ut, och jag har hört att en del ögonkrämer ska kunna göra jätte stor skilnad åt det, speciellt om man lägger dem i kylen. Så tänkte pröva det, med Dr Harris då, som ska vara både bra och billig, och se om det gör någon skilnad. Händer det inget så vet jag iaf det. Någon annan som har åsikt om det?
Men kylmask och kylpåsar ska funka då menar du? Vad är de för något? =)

Ska kolla med Åhléns då. Det kan ju hjälpa att veta vad för sorts hy man har =)

Tack för hjälpen!
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2009-05-05, 07:35
Superstars avatar
Junior Member

Reg.datum: apr 2009
Superstar is on a distinguished road
Standard

Måste bara tipsa om L'Oreal men expert "hydra energetic foaming cleansing gel", en cleanser som gjort underverk för mitt ansikte!

Hittade den billigt på Netto(!) så jag hade inga höga förväntningar men tänkte att det kan vara värt att prova.
Resultatet? Jag har provat dyrare produkter förr, bla Biotherm T-pur, men jag har aldrig upplevt en så påtaglig skillnad! Min hy har aldrig varit såhär len och smidig.

Förutom denna cleanser så kör jag med Neutrogenas återfuktare från Apoteket och ZIRHs lermask en gång i veckan.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2009-05-16, 15:32
Junior Member

Reg.datum: maj 2009
Ravend is on a distinguished road
Standard Naturprodukter

Jag använder själv bara naturprodukter, det är någonting med konstiga kemikalier som får mig misstänksam . Det finns en butik på mästersamuelsgatan i Stockholm där jag köper naturprodukter från Thailand, butiken heter sandkorn om jag inte misstar mig helt.

För er som inte kan titta in där kan beställa från deras sida Asieninspirerad oas med naturprodukter från Harnn & Thann - Sandkorn - Sandkorn
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är