Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Produkter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-05-01, 18:13
Junior Member

Reg.datum: maj 2011
rille111 is on a distinguished road
Standard Rakning av hårfästet

Tjena! Ny på forumet. Nu när man börjat tappa en del hår så har jag numer rakad skalle (3mm med någon svindyr rak-apparat) och tycker jag är ganska snygg i det.

Men hårfästet sitter inte jämt, och jag resonerar såhär att kan jag inte ha hårfrisyr längre så kan jag frisera hårfästet (göra det spetskantigt, sådär som fotbollsspelare och popidoler har). Har försökt detta med Mach3, och själva kasetten är så stor (bladen tar ju mindre plats) så man ser inte exakt där man rakar, och det resulterar i katastrof !

Har prövat ett antal gånger med rakkniv, men det är bökigt, osmidigt och blir lätt fel där också. Jag letar alltså efter en rakhyvel som låter bladen(bladet) ta stor plats utan att själva kassetten gör det, och att den rakar nära och duktigt.

1. Kan ni rekommendera någon sådan hyvel ? Kanske någon som gör samma sak som jag försöker göra ? Har mina ögon på på Merkur, men är osäker på vilken modell jag ska ha. Jag vill vara precis med rakningen av hårfästet.

2. Jag gillar skäggstubb, men vill ha ca 1mm - dock går inte detta med min nuvarande maskin som lämnar 3mm, och det gör jäkligt ont att raka skägget med den ! Den är alltså bara till för huvudhår.
Kan ni rekommendera någon bra groom? maskin för detta ? alternativt en hyvel för detta som lämnar 1mm?

Oerhört tacksam för svar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är