Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Produkter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-12-21, 07:24
Junior Member

Reg.datum: dec 2010
magelux is on a distinguished road
Standard Hjälp! Vad ska jag välja ?

Hej!
Jag är en kille på 18 år, har rakat mig i drygt 2 år nu.
Jag har använt gillette mach3 turbo och tycker att det har fungerat bra.
Nu på senaste tiden har jag hört från vänner att gillette fusion är bättre.
har kollat lite på det och har fått en funderare.
Jag hittade en vanlig fusion , fusion power , fusion power stealth och fusion power phenom. har ni någon erfarenhet med någon av gillettes fusion?
Vilken av gillettes fusion produkter är bäst?
Tack på förhand.

Mvh mattias
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-12-21, 19:45
Handsome Hanssons avatar
Senior Member

Reg.datum: jul 2008
Handsome Hansson is on a distinguished road
Standard

Det är ju så svindyra blad till Gillette. Kolla in en Merkur-hyvel istället, du lär inte gå tillbaka
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-12-23, 18:32
Junior Member

Reg.datum: dec 2010
Perkus is on a distinguished road
Standard

Jag köpte Merkur Futur startpaket här på Gents för en månad sedan och tycker mycket om det.

Jag använde tidigare Mach 3, men den ligger nu oanvänd i lådan. Jag tycker det verkar märkligt att Mach 3, som var världens frälsning när den kom nu plötsligt inte längre skulle duga i Gillettes produktutbud. Det gör mig misstänksam att fyra och fem (och till och med sex blad skulle vara bättre än tre).

Jag använde två-bladskassetter tidigare och upplevde Mach 3 som en verklig förbättring, egentligen mest för att huvudet, som flyttats längst upp på hyveln med vippfunktion, var lätt att skölja rent från skum och avrakade hårstrån.

Det jag ledsnade på var att betala stora summor för nya kassetter med Mach3-blad.

Som Handsome Hansson säger, jag kommer inte att gå tillbaka.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-02-05, 14:29
RobertST
Guest

Standard

Nu skall vi inte vara sådana! Vi 'gammelvargar' har förmodligen lite tuffare hy än de yngre. Jodå, för att svara så skulle jag (som mångårig rakare med 'svindyra' blad) föredrog jag nog Fusion Power före de andra. Tack för att du frågade!
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-12-01, 10:16
wetshavings avatar
Junior Member

Reg.datum: apr 2011
wetshaving is on a distinguished road
Standard

Överge Gillettes rakgrejor och satsa på riktig klassisk våtrakning, det kommer du aldrig att ångra.

Anledningen att Gillette har övergett denna typ av rakning som de förr var marknadsledande på är för att de nya plasthyvlarna och kemiska rakgel på tryckburk är mycket mer lönsamt, billigt att producera och kan säljas dyrt då man lurar i folk att det är "högteknologiskt" med vibrationer och annat.

Först ska du byta rakmedel till en bra raktvål eller rakkräm och borste.
Därefter kan du byta över till dubbelbladshyvel, kolla in Edwin Jaggers eller Merkur 34C, det är superbra grejer för några hundralappar.

Bara under första året kommer du att ha sparat in tillräckligt med pengar på bara rakbladen jämfört med gillettes mach3/fusion för att ha råd att köpa hyveln.

Va inte rädd att raktvålen eller krämen är dyrare, de är otroligt dryga och per rakning blir de mycket billigare än raklödder/gel på tryckburk.
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-12-11, 15:49
Junior Member

Reg.datum: aug 2011
Andgul is on a distinguished road
Standard

Det finns en ny Gillette Proglide med ny form och 5 blads variant.
Har precis köpt en sådan.
Ska prova den sen.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-12-20, 21:48
Junior Member

Reg.datum: mar 2010
GlennA is on a distinguished road
Standard

Gillette Proglide är ett förbannat skit - ett alltför rörligt huvud och dessutom så är alla hyvlar som ska vara "skonsamma mot huden" och ge "skön rakning" både mesiga och vilseledande, eftersom du inte känner att de tar. Rakning ska inte vara skön - går det för lätt så riskerar man bara att man tar flera gånger på samma ställe eftersom känslan helt enkelt uteblir. Och det är betydligt skadligare och mer irriterande för huden.

Det enda rätta är att använda hyvlar som är tunga, alltså som ligger stabilt i handen, har så mycket vikt i sig att du bara behöver ta en gång på det parti du rakar och du verkligen känner att den tar.
En sådan är Feather MR3 Neo - den absolut bästa hyvel jag prövat, och med mycket tyngd i. Den kör rent direkt utan att du behöver ta om och om igen på samma ställe.

Gillette verkar vara det enda folk snackar om nuförtiden men jag fattar inte varför, för egentligen är deras nya hyvlar rena rama skräpet - och Powerversionen som är batteridriven ska vi inte snacka om; en mer oduglig funktion är svår att hitta. Batteridrivna hyvlar är totalt onödiga och ineffektiva då motoriseringen inte tillför någonting av värde till rakningen.
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-12-21, 09:00
Junior Member

Reg.datum: dec 2011
Staffan86 is on a distinguished road
Standard Tänk på!

Att det är inte bara hyveln som spelar in på rakningens resultat!

Använd inte det produkter som går att köpa i din vanliga livsmedelsbutik då dessa är fulla med kemikalier. Förbehandla och efterbehandla väl!

Hitta sedan en rakhyvel eller rakkniv som passar dig efter dina behov.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är