Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Produkter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-09-08, 08:57
Junior Member

Reg.datum: sep 2008
Steken is on a distinguished road
Standard Död åt prickarna.

Mina herrar!

Har med tiden börjat irritera mig riktigt mycket på min prickiga näsa -- det är tal om en massa små missprydande svarta prickar, så vitt jag vet porer (?), som bara ligger där och stör.

Hittade en tråd (http://forum.gents.se/hud/40-prickigt-ansikte.html), där någon med stort sett samma problem (mina kan dock, till skillnad mot hans, med nöd klämmas), blev rekommenderad peeling och ansiktsmask -- dock utan närmare detaljer.

Så jag vänder mig hit för att fråga: Vilka produkter kan rekommenderas, hur används de, och var får jag fatt på dem?

Tack på förhand,
Peter
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-09-08, 17:47
Mathiass avatar
Super Moderator

Reg.datum: jun 2008
Mathias is on a distinguished road
Standard

Peter,

gents kör en specialare för oss med pormasksproblem. Kolla här>>>
Kör med scrub och ansiktstvätt. Scrub två ggr i veckan, tvätt morgon och kväll. Komplettera med lotion så inte huden torkar ur. (Du kan läsa på sidan om hur de funkar och används).
Sen kan du alltid köra nån ansiktsmask då och då, det fräschar upp huden. Jag har bara testat en gång, när jag skulle gifta mig, och det gav verkligen ett bra resultat.

Skulle du inte bli av med prickarna kan du alltid dölja dem med en koncealer! Den från Recipe for Men rekommenderar jag starkt, jag använder den ofta för att dölja pormaskar, ringar under ögon och andra "blemmor". Den är toppen! >>>
Lycka till!

Senast redigerad av Mathias den 2008-09-08 klockan 17:49
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-09-08, 20:14
Piffens avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Piffen is on a distinguished road
Standard

Som tillägg till Mathias inlägg ovan kan jag rekommendera dig att besöka en hudvårdsterapeut.. De har olika behandlingar som antingen innefattar eller är avsedda för portömning m.m.

Dessutom finns det produkter som skall ha en porförminskande verkan. Kanske är värt att kolla upp?
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-09-10, 14:41
Junior Member

Reg.datum: sep 2008
Steken is on a distinguished road
Standard

Tack för hjälpen, grabbar!

Efter att ha sett era kommentarer samt läst diverse recensioner till höger och vänster slog jag till på tre produkter: Zirh Clean Alpha Hydroxy Face Wash, Zirh Aloe Facial Scrub samt Dermalogica Dermal Clay Cleanser.

Får se hur det går! ;-)
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-09-10, 15:06
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Steken Visa inlägg
Tack för hjälpen, grabbar!

Efter att ha sett era kommentarer samt läst diverse recensioner till höger och vänster slog jag till på tre produkter: Zirh Clean Alpha Hydroxy Face Wash, Zirh Aloe Facial Scrub samt Dermalogica Dermal Clay Cleanser.

Får se hur det går! ;-)
Det är bra produkter som du har införskaffat men två av dem är rengöringar .. du behöver även en fuktighetskräm. Även en fetare hud behöver fukt. Om du bara rengör men inte återfuktar, heter det att du sressar huden och då kommer huden att producera ännu mer fett (sebum) som kan bli till tilltäppta porer. En bra kräm som ger fukt och dämpar glans är Recipe: for men -antishine eller Dermalogicas Active moist.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2008-10-19, 12:23
Junior Member

Reg.datum: okt 2008
Episode is on a distinguished road
Standard

Skriv gärna hur det går! om du får bort dom små rackarna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ