|
|||
|
Jag har i perioder tappat (och även periodvis fått tillbaka) min hårfärg och efter en längre tid av konsekvent allt gråare hår så att det återigen blivit på gränsen till vitt, valde jag att prova Grecian 2000 (lotionen, inte skummet).
Jag måste säga att det fungerade över förväntan, och jag är annars INTE lätt att övertyga. Dock tycker jag tvärtemot vad det står i de medföljande råden, som säger att det kan ta lite tid i början innan man märker effekt. För mig har det varit tvärtom! Redan efter en dag hade jag helt plötsligt fått mörkare hår på vissa partier - däremot går det trögare nu efter två och en halv veckas daglig applicering och förändringen blir mindre och mindre. har dock fått ungefär 50% av min hårfärg tillbaka (var tidigare nästan vithårig) och har gått över till en eller två appliceringar i veckan eftersom effekten ändå verkar avstanna något med tiden. Där finns dock problem. Jag har ibland problem med att hårfästet kryper upp och jag tappar en del hår i fronten. Under mitt användande av Grecian 2000 verkar denna bieffekt dessvärre ha ökat betydligt! Jag vet inte om det är en ren tillfällighet och kanske inte har med produkten att göra, men kanske ändå en varning bör utfärdas för de som redan brottas med detta problem. Dessutom har jag utvecklat klåda i hårbottnen sedan jag började använda produkten, så det är möjligt att jag är möjligen lite överkänslig mot den. Ett annat minus är att håret kändes lite blött och fett av produkten när man applicerat den, och eftersom man i användarråden ska försöka applicera den i hårbottnen blir det ofta kladdigt, rinnigt och lite svåranvänt. Slutligen så vill jag också påpeka, att även om jag försökt applicera den så jämt som möjligtb så verkar den inte bita på alla partier i håret - mitt tjocka sidohår har blivit helt mörkt sedan jag började använda Grecian, medan en del partier där bak samt högst upp på huvudet (trots att jag applicerat rejält där) har varit svårare att åstadkomma färg. Trots det måste jag säga att Grecian är oerhört effektivt - eller har i alal fall varit det för mig - när det gäller dess syfte, att göra hårfärgen mörkare. Jag har helt kunnat stoppa undan Nivå1-hårfärgerna, som jag tidigare använt i perioder. Jag är själv förvånad över att jag såg resultat direkt! Någon mer som använt denna produkt eller som känner igen bieffekterna? |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|