|
|||
|
Hej, kanske lite tidigt att tänka på denna sak, men jag skulle vilja dra igång en rimstuga såhär inför farsdag och julafton. Har åtskilliga bekanta som ska få roliga presenter:
Till mannen som har allt Ville jag köpa något ballt Kanske en strumpa att trä på foten, så han några gamla kunde kasta på skroten. Men det är ju tråkigt och utan fantasi, för med denna kan du känna dig som Crocodile Dundee. (Farsan ska få en rakkniv). |
|
|||
|
Grymt universalrim, men det coola är ju när ramsan har med varan att göra men endå är riktigt svår att lista ut!
En annan klassiker som jag anävde varje jul i mina tidiga år: Ärad vare gud i höjden, detta har jag gjort i slöjden! |
|
||||
|
Vad är blått och gillar kakor?
Vad är högljutt och skrämmer skator? Vad är aldrig ledset, men alltid gla’? Vad kommer väcka pappa i ottan varenda da’? YouTube - T.M.X. Friends Tickle Me Cookie Monster Jag köpte detta extremt jobbiga kakmonster till min systerdotter i julklapp på Toys r’ us i USA.
|
|
||||
|
Ett år fick syrran för sig att vi skulle göra julklappsrimmandet til en utmaning (för det är ju så jäkla lätt annars?!) och tyckte att vi skulle skriva limmerickar som passade till presenterna.
Jag hittade en (hur lätt är det att skriva limmerickar?) som jag satte på hennes paket. En urgammal man från Ardennerna Bjöds på bordell utav vännerna Det blev kyssar och smek Jag vill bitas, han skrek Kan nån springa hem efter tännerna Hon fick en SPA behandling .. |
|
||||
|
Hehehe, bra rim där. Jag kom och tänka på en släkting som fyllde typ 97 år och fick en bok i födelsedagspresent och när hon öppnade paketet sa hon bara "Jag har ju redan en bok!".
Följande rim på skånska ![]() Varenda nedrans dag och natt, har jag funderat på vilken klapp. Du har ju allt skit redan, som någonsin är gjort i tomtesmedjan, men nu får det va nog, det fick bli ännu en bog.
| Visningsalternativ | |
|
|