Gå tillbaka   Gents Forum > Övrigt > Off Topic

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-09-22, 19:12
Junior Member

Reg.datum: aug 2008
Kapten is on a distinguished road
Standard Svårt att ta kontakt med tjejer :(

Hej

Har nu varit singel i 2 mån och har kommit över förra tjejen
Så man är ute på jakt igen . Men har ett problem som stör mig att jag har jävligt svårt att ta första kontakten. Har dock inte problem när man väl börjat prata men som sagt första kontakten har jag problem. Tips mottages varmt
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-09-22, 20:27
Senior Member

Reg.datum: sep 2008
C'Bri is on a distinguished road
Standard

Kör på samma taktik som förre tjejjen, det funkade ju ett tag i alla fall

Nejdu, sånt där kan ju vara svårt, framförallt beroende på att olika tjejjer gillar olika typer/karaktärer. miljö, sammanhang osv spelar ju självklart också in.

en trevlig och intresserad attityd, balanserad och inte för framåt. verka intresserad men inte desperat är väl en bra mix som fungerar hyffsat på de flesta flickor.

som sagt spelar ju miljön in. är du på ett "disco" där det är hög musik även i baren så får du ju leta efter ragg på dansgolvet och hoppas att rökpausen vid entren räcker för att komma i mål, men är du på hemmafest/liknande lugnare miljö, framförallt hemmafest där det kan anses lite mer naturligt att lära känna okända personer.

vet inte om det hjälpte men lite tankar/erfarenheter iaf.

Bästa tippset är ju trots allt att bara våga. friskt vågat hälften vunnet som man säger. tar du aldrig modet till dig kommer du aldrig få veta om det skulle funkat, så ut och våga, det är det enda som funkar.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-09-26, 08:14
Mathiass avatar
Super Moderator

Reg.datum: jun 2008
Mathias is on a distinguished road
Standard

Disco eller baren går bort direkt!
Testa nått köpcentrum- gör en spontan inbjudan på fika där kanske. Eller anmäl dig till nån kvällskurs du är intresserad av. Dyker den rätte upp där har ni garanterat ett gemensamt intresse.
Eller lägg upp en annons på match.com?

Lycka till!
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-09-29, 17:51
Lotuss avatar
Junior Member

Reg.datum: sep 2008
Lotus is on a distinguished road
Standard

Hemmafest är bäst utan tvekan enligt mig. Mycket lugnare, och mycket lättare att kunna bara börja prata med någon utan att behöva skrika i någons öra som det är på de flesta ute ställen. Om du inte vågar ta kontakt, be din kompis presentera dig för någon som hon / han känner. Så flyter samtalet på bättre när man väl har vågat börja prata. Bjud tjejen på det du dricker, fråga om hon vill gå ut och röka eller sätta sig ner någonstans och prata lite bara.

Som sagt, beror helt på omgivningen och personen. Har knappt aldrig lyckats få kontakt ordentligt med någon på krogen.

Våga ta en chans helt enkelt. Man måste chansa lite för att få lite, visst det kan va pinsamt om man bli nobbad. Men samtidigt om det nu lyckas, så känns det ännu bättre att man faktiskt vågat gå fram och tagit kontakt .

Senast redigerad av Lotus den 2008-09-29 klockan 17:53
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-10-02, 23:36
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Serian is on a distinguished road
Standard

Håller med lotus. Hemmafester är utan tvekan det bästa för att träffa nån.

No pain, no gain. Ser du nån du känner dig lite attraherad till så kör på. Alltid skönare att veta att man försökt en att man låtit nåt rinna ut i sanden. Lycka till!
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2009-06-01, 23:02
Junior Member

Reg.datum: mar 2009
Rehabiliterad is on a distinguished road
Standard

Märkte att denna tråden inte vart aktiv på ett bra tag men tänkte ändå nämna boken "The Game" av Neil Strauss, står väldigt många intressanta saker i den boken om att vara raggningsexpert som dom så fint kallar det samt hur de bär sig åt.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2009-06-13, 17:51
Junior Member

Reg.datum: jun 2009
niod is on a distinguished road
Standard

CR - Charismatic Revolution

BOOM!
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2010-06-01, 08:44
Junior Member

Reg.datum: jun 2010
virre is on a distinguished road
Standard

Tror också att man kan lära sig mycket om att ta kontakt/dejting om man går in på CR/Sweseduction, sjukt bra och peppande stämning!

Men försök få henne intresserad av något, och stanna inte tills du inte har något mer att prata om - sluta på topp så att hon vill ha mer!

Men som sagt, gå in på de här sidorna, finns massvis av tips!!
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2010-06-22, 23:27
Junior Member

Reg.datum: jun 2010
walo is on a distinguished road
Standard

vettesjutton om jag tror så mycket på hela karisma grejen. det funkar säkerligen, det är inte det. men för mig hade det kännts mer som att spela teater att vara någon jag inte är. man är ju som man är. klart att du kan förändra det ifall du inte är nöjd med hur du själv är runt tjejer. men jag hade aldrig velat vara så framåt och "karismatisk" som det verkar som man ska vara på de där kurserna.
då är jag hellre den jag är och förhoppningsvis omtyckt för den med.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är