Gå tillbaka   Gents Forum > Övrigt > Off Topic

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-03-24, 21:55
Member

Reg.datum: jul 2009
Kille21 is on a distinguished road
Standard Sökes: Tips på hur man får kontakt med tjejer.

Hallå, det är så att jag har praktik(från AF) i en livsmedelsbutik, har varit där snart 6 månader. Men jag skulle vilja komma i kontakt med brudarna som är där, dom ända jag snackar med är dom äldre damerna och herrarna.

Men dom i min ålder har jag knappt någon kontakt med, kan hända att vi hälsar på varandra på morgonen och ibland så säger någon mening. Men det ända jag säger är typ "ja" eller något, förutom en gång då jag hjälpte en tjej med kaffe automaten då snackade vi lite grann, men det var ju om kaffemaskinen.

Likadant när det gäller kunder, hur ska jag framföra en bra konversation med dom, som inte har med jobbet att göra?

Jag känner mig riktigt ofräsch i jobbkläderna, men en polare sa till mig att jag kunde säga så här till en tjej/kvinna.

"Så du är och handlar idag?"

Men jag tycker det känns rätt dumt, har ni några förslag om hur man får kontakt med töserna som jobbar där samt med dom söta tjejerna och kvinnorna som handlar?

Som i måndags så jobbade jag i privata kläder, jeans(som jag även har när jag jobbar),en zip tröja (som jag brukar har när jag jobbar) och under tröjan hade jag ett linne. Då tyckte jag att jag fick mer blickar från kunder.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-03-26, 21:52
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Till att börja med, skit inte där du äter, don't mix love with business etc. Been there done that och det är inte kul någonstans, när man breakat och det känns som man slits itu inombords varje gång man ser personen och man måste träffa människan varje dag. Inte kul alls. Dessutom har vissa tjejer en förmåga att snacka skit och ha sig, och helt plötsligt hatar hela arbetsplatsen dig...

Dock kanske ditt jobb var mer av vikariat, dvs med lite begränsad tid? (kunde inte riktigt utläsa det) och då är det ju bara att köra, skiter det sig så kan du ju alltid börja någon annan stans

Mitt tips om du vill testa är i alla fall att inte köra några inövade, halvtaskiga raggningsrepliker utan vara spontan. Idag fredag till exempel, fråga om det händer något kul i helgen. Skulle hon vara intresserad av dig kanske hon rent av kontrar med att fråga om du vill gå ut med henne, följa med till krogen osv osv. På måndag, fråga hur helgen varit, eller om det hänt något kul i helgen. När ni fått igång ett samtal brukar allt bli mycket mer avslappnat, och när du lärt känna henne lite bättre blir det mycket lättare att hitta saker att prata om också.
Dock, och detta är viktigt, om du vill något mer än att vara vänner (vilket jag antar du vill), så se till att inte vänta för länge med att bjuda ut henne eller liknande, man vill inte delas in i "kompisfacket" och att hon tror att du vill just vara kompis med henne.

Lycka till!

/A
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-03-27, 13:43
Member

Reg.datum: jul 2009
Kille21 is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Axel_ Visa inlägg
Till att börja med, skit inte där du äter, don't mix love with business etc. Been there done that och det är inte kul någonstans, när man breakat och det känns som man slits itu inombords varje gång man ser personen och man måste träffa människan varje dag. Inte kul alls. Dessutom har vissa tjejer en förmåga att snacka skit och ha sig, och helt plötsligt hatar hela arbetsplatsen dig...

Dock kanske ditt jobb var mer av vikariat, dvs med lite begränsad tid? (kunde inte riktigt utläsa det) och då är det ju bara att köra, skiter det sig så kan du ju alltid börja någon annan stans

Mitt tips om du vill testa är i alla fall att inte köra några inövade, halvtaskiga raggningsrepliker utan vara spontan. Idag fredag till exempel, fråga om det händer något kul i helgen. Skulle hon vara intresserad av dig kanske hon rent av kontrar med att fråga om du vill gå ut med henne, följa med till krogen osv osv. På måndag, fråga hur helgen varit, eller om det hänt något kul i helgen. När ni fått igång ett samtal brukar allt bli mycket mer avslappnat, och när du lärt känna henne lite bättre blir det mycket lättare att hitta saker att prata om också.
Dock, och detta är viktigt, om du vill något mer än att vara vänner (vilket jag antar du vill), så se till att inte vänta för länge med att bjuda ut henne eller liknande, man vill inte delas in i "kompisfacket" och att hon tror att du vill just vara kompis med henne.

Lycka till!

/A

Tack för tipset, jo det är vikariat kan man säga. Varit där snart 6 månader.
Men jag vet inte varför jag har lättare att tala med äldre än folk i min egen ålder. Finns ju i alla fall 7 tjejer som jobbar där och tre (dom brukar inte jobba samma dagar) av dom brukar smajla upp sig när dom hälsar, men det kanske inte betyder något.

Men det lär ju verka konstigt att fråga hur helgen har varit när jag inte frågat det förut? Eller?

Sen gör det inget om man bara blir vän med dom, bättre att vara vän än ingenting alls.

Men får se hur det blir i veckan, om jag tar mod till mig och frågar hur helgen har varit, eller hur dom mår.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-03-27, 15:56
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Det beror väl lite på situationen, men att småprata lite allmänt i personalrummet räknas knappast som konstigt. Tycker hon mot förmodan det så är det hon som är socialt handikappad, med andra ord inget att ha ändå.

Och vill man ha lite hjälp på traven, så prata först med nån annan där du känner om vad dom gjort i helgen, sen frågar du helt enkelt henne "du då, har du gjort något kul i helgen" som för att bjuda in henne i samtalet (speciellt om inte hon pratar med några andra då, det gäller att ha lite känsla för feeling som det heter).

/A
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2010-06-02, 09:22
Junior Member

Reg.datum: jun 2010
virre is on a distinguished road
Standard

Håller med Axel att det är väldigt många faktorer som spelar in och att situationen är helt avgörande. Men försök prata om nåt väldig neutralt, berätta något roligt som hänt på jobbet/fritiden... Bara droppa en kommentar om vad som helst egentligen! Jag tror att första samtalet är själva tröskeln, sen blir det lättare. Så just go for it!!!
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2010-07-17, 13:29
otr otr är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: sep 2008
otr is on a distinguished road
Standard

CR - Charismatic Revolution
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-04-09, 19:16
Junior Member

Reg.datum: apr 2011
pralbin is on a distinguished road
Standard

Alltså; Att inte tänka någonting på vad man säger brukar hjälpa - i alla fall mig. Spontant, låt det komma bara!
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-06-02, 11:37
Junior Member

Reg.datum: jun 2011
robertswebpa is on a distinguished road
Post Great site!

Hi Kille21 ,

My name is Roberts a newbie in this cool site. Thats a good topic so just follow this link : How to Get a Girl's Attention - wikiHow , the answer you looking for.

Senast redigerad av robertswebpa den 2011-06-02 klockan 11:41
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-07-27, 15:14
Junior Member

Reg.datum: jul 2011
Gable is on a distinguished road
Standard

"Så du är och handlar idag?" låter som en urusel raggningsreplik...hon är väl knappast i en livsmedelsaffär för att göra något annat!

Satsa på att lära känna dina kollegor bättre, då blir jobbet roligare också. Tänk inte på det som att du vill få ihop det med någon av tjejerna, se det som att det är kul att lära känna ett nytt gäng, sen kanske det klickar med någon i framtiden.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är